Är det någon här som har testat Black Silver Maestro högtal

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Är det någon här som har testat Black Silver Maestro högtal

Inläggav matså » 2004-06-23 19:02

Som kommer från http://www.marcuscables.com ? Om i så fall vilka är era intryck och hörtryck?
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2004-06-23 19:18

Är du intresserad av att testa dem eller är du bara nyfiken?

Jag skulle drista mig till att påstå att du kan köra lungt med dina supra tills du har uppgraderat högtalare minst ett par gånger.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2004-06-23 19:50

Nja ekonomin tåler inget nytt köp ännu, skall ju hämta hem en viss Arcam för 1500 kr. Men visst är jag intresserad och det skulle varit kul o höra nån som har testat den. Verkar vara en bra kabel. Varför tror du inte att dessa kablar kan göra en märkbar uppgradering?
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2004-06-23 20:15

Varför tror du inte att dessa kablar kan göra en märkbar uppgradering?

1. För att dina nuvarande kablar är såpass bra att utrymmet för förbättringar är minimalt.
2. För att en eventuell förbättring är ganska svår att höra om man inte har väldigt högupplösande högtalare. Audiopro har inte den kompetensen i mitt tycke. De kanske gör prisvärda och lyssningsvänliga högtalare, men inte mer.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2004-06-23 23:07

Nja mina kanske, men du kan nog inte säga så om hela Audio pros sortiment. Jag tänker då på Bravo Fx - 10. Förresten så är jag mycket nöjd med dom högtalare jag har.

Tack för din mening. Högupplösta? Tja mina högtalare är i alla fall mer högupplöst än Sonab Dm 46 men det säger mer hur kassa Sonab högtalarna var :lol:

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2004-06-23 23:29

Bravo FX 10, hmm jag är skeptisk.
1" Super Audio diskant
:roll: Låter inte så förtroendeingivande. Hur pass bra högtalarna är beror mest på (chefs-)konstruktören och den är ju normalt samma för alla högtalarna hos en tillverkare.

Hursomhelst, även om du har de mest högupplösta högtalarna på jordklotet så tycker jag fortfarande att skäl nr 1 är gott nog. :)

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2004-06-24 01:02

Martin skrev:Bravo FX 10, hmm jag är skeptisk.
1" Super Audio diskant
:roll: Låter inte så förtroendeingivande. Hur pass bra högtalarna är beror mest på (chefs-)konstruktören och den är ju normalt samma för alla högtalarna hos en tillverkare.

Håller med om det sistnämnda men man ska nog inte dra för stora växlar på vad marknadsföringsavdelningen skriver och bedöma ljudet efter det alltid! :)

Det är f ö denna diskant som sitter i den högtalaren och den används ju av många i mycket dyra (och som kan låta bra) högtalare:
Bild
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2004-06-24 12:24

Men även om jag inte skulle skaffar den kabeln så skulle det varit roligt att höra andra vad de tyckte om kablen. Eller det får man inte fråga?

Återgå till Generellt om hifi