Ino vs ? ( lägger ner tråden )

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2007-10-07 13:01

multimedia

Mitt rum är inte åtgärdat alls, en betongbunker med lååång efterklang.
Vi har provat att dämpa det, tillfälligt. Det blev bättre ljud, men jag trivs som jag har det. Har du vägarna förbi Göteborg är du välkommen att höra piPs (med eller utan basmoduler) i ett helt "olämpligt" rum.

Att Ino inte är bäst för alla är helt ok, men det är bäst för mig. :)

Så här långt.
Senast redigerad av Sanny_X 2007-10-07 13:03, redigerad totalt 1 gång.
Sovrum : Dator + Onkyo 709 + Yamaha 555

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Biorum : Dator + Sony STR-DH770 + Tannoy Reveal + sub: 2st the box TA18

Användarvisningsbild
MaVeRiC

Inläggav MaVeRiC » 2007-10-07 13:07

Lägger ner tråden .. pga total avsaknad av modderering
och då personer får husera helt fritt bara för att förstöra

Totalt meningslöst att ens försöka vara seriös på detta forum

Maveric

Användarvisningsbild
multimedia

Inläggav multimedia » 2007-10-07 13:07

m_persson79 skrev:
m_persson79 skrev:

Sen är det solklart att trådskaparen liksom många andra verkar ha en agenda på faktiskt.se och det är att baktala allt Ino Audio producerar.

Patetiskt imho.

Vart ser du detta? Det måste ju vara väldigt enkelt att ta fram, eftersom det enligt dig är solklart. Vilka är "liksom många andra"? Återigen, borde detta då vara väldigt lätt att ta fram. Tack på förhand.[/b][/i]

Ino vs. ?

Sen ta in noll sakliga argument. eller bemöta enkla frågor.

Tyckte du detta var bra svar på mina frågor? Jag ville se exempel som visar på det du skriver ^ovan^. Du skrev ju att det var solklart. Var ligger bevisen i detta? Länk, textlänk, ngt som är skrivet etc etc duger gott. Tack på förhand.

Vart ligger de sakliga argumenten? Vilka enkla frågor? Hur bemöter du frågor?

Eller du kanske hellre vill se fler bilder på troll? Det tycks ju vara väldigt givande för dig personligen.
Senast redigerad av multimedia 2007-10-07 13:17, redigerad totalt 1 gång.
There are flies on the windscreen

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2007-10-07 13:08

m_persson79 skrev:
Ino vs. ?

Sen ta in noll sakliga argument. eller bemöta enkla frågor.

Jobbar du som domare här?
Eller det kanske är så att du sitter på läktaren och hoppas på slagsmål?

För matchen verkar du inte speciellt intresserad av. :?

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-10-07 13:11

meanmachine skrev:Några reflketioner som slåg mig efter att läst igenom de sista inläggen.

1. Någon sade att hur kan Ino väcka så stora känslor. Jo det väcker mest känslor hos försvararna som frälsningslik försvarar detta märke. Det känns konstigt eftersom VMGÖ har en syns som baserar sig på att ingen apparat är perfekt och därför verkar det konstigt när man hör att någon påstår att pIP slår ut eller gör slarvsylta av stora Dynaudio Confidence som jag har hört en säga t.ex. Då blir man om inte anna lite nyfiken hur en person kan komma på en hemlighet som ingen anna på jorde gjort och just därigenom lyckats att bygga något som är bättre än allt annat.

2. Det som visa på känsligheten i ämnet är alla dumma OTinlägg från vissa samt oerhört obegåvade bilder so endast är till för att provocera fram en trådlåsning. DEtta tolkar jag som ett sätt att behålla äran med ansiktet i behåll och då kan man peka på bråkstakarna och kalla dem troll. Men av trådens utveckling att dömma undrar man vilka som bråkar mest? 8O

M_Persson79 titta på nummer 2 här och fundera över din roll i tråden???

:?
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
Chris_Lymme

Inläggav Chris_Lymme » 2007-10-07 13:13

Whoa! 8O

Kanske alla ska ta en paus från den här tråden ett tag och ta en nypa luft eller något.

Faktiskt är jag både nyfiken och vetgirig och bland annat skulle jag vilja höra från Sanny_X hur han kom fram till den kombination med piP, basar och slutsteg som han har idag.

Men kanske en kort paus först?
--- Medlem i VMGÖ ---

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2007-10-07 13:20

Chris

Du har PM.

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2007-10-07 13:24

Sanny_X skrev:Chris

Du har PM.

Sanny, kan du inte ta det öppet istället?
Det skulle vara kul med en matnyttig och intressant post nu.

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2007-10-07 13:26

piP hörde jag på DIY-träffen i Göteborg för en massa år sen och blev imponerad, så jag köpte ett par.

Karl-Banan här på forumet drog igång ett gruppköp på NHT-basar så jag tänkte: "Nu tar jag i ordentligt" och beställde 4st. Trodde jag behövde 2, nu ångrar jag att jag inte beställde 8...

Från början drevs piP av stegen i Denon 2105 och basarna av ett Behringer 500. Nu kör jag med 2st AA405, ett till piP och ett basarna.
Hör ingen skillnad, köpte för jag gillar utseendet på AA-stegen.

I korthet, fråga gärna om ni undrar nåt.

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2007-10-07 13:29

MichaelG skrev:Jag har hört Ino-högtalare vid tre tillfällen (som jag är medveten om).

Andra tillfället var i ett nästan-inte-alls akustikbehandlat rum. Klangmässigt lät det riktigt bra men ljudbilden var rörig. Rummet bidrog med mycket reverb som uppenbarligen låg ganska jämnt frekvensmässigt (=bra klang).

Det är mitt rum. Bra beskrivning av MichaelB.

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2007-10-07 13:29

Sanny_X skrev:piP hörde jag på DIY-träffen i Göteborg för en massa år sen och blev imponerad, så jag köpte ett par.

Karl-Banan här på forumet drog igång ett gruppköp på NHT-basar så jag tänkte: "Nu tar jag i ordentligt" och beställde 4st. Trodde jag behövde 2, nu ångrar jag att jag inte beställde 8...

Från början drevs piP av stegen i Denon 2105 och basarna av ett Behringer 500. Nu kör jag med 2st AA405, ett till piP och ett basarna.
Hör ingen skillnad, köpte för jag gillar utseendet på AA-stegen.

I korthet, fråga gärna om ni undrar nåt.

Tack!
Jaaa. AA405:orna är toksnygga!

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2007-10-07 13:33

:)

Lite slump och lite tanke bakom produkterna.

Har inga uppgraderingar på gång, största svagheten är att piP inte spelar hur starkt som helst, men jag bor i lägenhet så det spelar starkt nog för mig.

Borde göra nåt åt rummet...

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-10-07 13:48

Lite pausmusik kanske till alla bråkiga.

Bild

:)
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
MichaelG

Inläggav MichaelG » 2007-10-07 13:50

MaVeRiC skrev:Totalt meningslöst att ens försöka vara seriös på detta forum

Jag försöker (oftast) vara seriös på detta forum och det tycker jag fungerar alldeles utmärkt. Ett tips är att bara bry sig om det man tycker tillför något och att ignorera det man inte tycker tillför något. Med litet träning går detta väldigt bra och man slipper känna sig så provocerad! :D

Hälsn. Michael

Ps. Med mycket träning kan man till och med komma så långt att man över huvud taget aldrig blir provocerad av något/någon. Det är bara att förhålla sig till alla de människor som gör eller säger konstiga/dumma/elaka saker och med en axelryckning och ett leende gå vidare. Det någon gör eller säger är alltid dennes problem och ansvar, inte mitt. Och man blir aldrig mer kränkt än man tillåter sig bli. Och livet blir helt enkelt väldigt lätt att leva.

Användarvisningsbild
MichaelG

Inläggav MichaelG » 2007-10-07 13:54

Sanny_X skrev::)

Borde göra nåt åt rummet...

Ja.

Säg till om du behöver hjälp. (lyfta, bära, släpa, dricka upp ölen, etc - eller bara litet övetenskapliga idéer om vad som skulle kunna göras)

Hälsn. Michael

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2007-10-07 13:56

Jag har blivit ombedd att vara "konsekvent" och ge en del semester för att de sabbat tråden. Men jag kan nu efter att jag skummat igenom tråden inte se ngt annat än att de flesta, inkl trådskapare, har övrigt att önska i sitt forumbeteende. Status quo, således; läget oförändrat. Dock kan jag nämna att det är fel att hojta troll och liknande i tid och otid. Det är fel att skriva att det är en skittråd. Det är också fel att från början förutsätta att tråden kommer gå åt helvete (de prognoserna brukar få tråden att verkligen gå åt helvete i sig). Även om jag vet bättre så hade jag iaf hoppats på att samtliga i tråden kunde bete sig mer vuxet. Kan man inte tillföra ngt alls, så skall man med all rätt hålla käft.

Därmed är tråden stängd.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Föregående

Återgå till Generellt om hifi