Inbrott på landet!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inbrott på landet!

Inläggav Svante » 2004-07-11 20:49

Har haft inbrott på landet. :cry: Tror ni inte tjyvarna tog ett par illgröna högtalare som jag gjorde till svärmor för 15 år sen? Sen tog de CD-spelaren underst i högen, den kan jag nog lista ut vad det var, men sen stod det en skivspelare under alltihop, som jag tror var en Technics nånting, minst tio år gammal.

Är det någon som känner igen skivspelarmodellen från det urtaskiga fotot? Fotot var det bästa jag hade, prylarna är ju inget man plåtar för att kunna skryta, precis... :wink:

Det blir nog inte mycket pengar, vare sig för tjyven eller mig, men ändå.

Bild
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
zvenzzon

Inläggav zvenzzon » 2004-07-11 23:18

Beklagar :(

Användarvisningsbild
mattepatte(removed)
Mr OT!

Inläggav mattepatte(removed) » 2004-07-12 00:05

Underst...?

Den allra vanligaste snäppet över on-off budget paket vinylspelare de 10-15 senaste åren...sl-bd 20...22 kanske.

Hur var högtalarna bestyckade ?
Inaktiverad användare!

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2004-07-12 00:12

Beklagar.

Tjuvarna blir allt mer korkade. Hur ska dom kunna sälja ett par 15 år gamla hembyggen, illgröna dessutom? Sånt här ställer ju bara till skit för den som blir bestulen. Och eftersom stöldgodset knappt ger några pengar så måste dom göra fler inbrott. Klåpare!

Själv hade jag för några år sedan inbrottsförsök i min gamla saab 900. Dom kom inte in, men lyckades förstöra låset på höger sida.
Alltså, tar man sig inte in ens i en gamal saab från -87 kanske man ska jobba med något annat än bilinbrott... Jubelklantarslen!
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2004-07-12 00:19

Högtalarna, minns inte vilka element, men skulle gissa på nåt billigt peerless. En 1" dome och en 4" "bas". Hög ploppfaktor... :lol: Men ändå inte så hemskt över 200 Hz när de satt på en bättre anläggning.

Jaja, jag har kanske inte så hemskt stort hopp om ersättning, det värsta är väl att man inte vågar ta dit nåt nytt och bättre. Det går en våg av inbrott i området, de letar verktyg och mediciner. Och gammalt lofiskrot också, tydligen. Och så tog de våra 6 små dalahästar och dotterns små porslinskatter, värde noll. Och, jo de plockade ur en processor och 128 MB minne ur en pentium pro 200. :lol:

Man vet inte om man ska :lol: eller :cry:

Men tack i alla fall!
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2004-07-12 00:25

Jo tjyvar är olika. En gång i min barndom jobbade jag i en bilstereobutik, och förstås kom det in mycket stöldskador. Jag minns speciellt två extrema fall. Det ena var en radio som var fastlåst med ett lock. Tjyven hade inte lyckats få loss den, blivit arg och kört kofoten i högtalarna. Det andra fallet var en bil med larm på alla dörrar. Då hade tjyven lossat gummilisten till bakrutan, lyft ur rutan och ställt den bredvid bilen klättrat in och tagit det han skulle utan att larmet gick. Inget var trasigt. Till och med gummilisten gick att använda.

Oj blev jag OT? Ursäkta herr trådskapare. Och jo jag vet tjyv stavas med u.

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2004-07-12 17:13

"Alltså, tar man sig inte in ens i en gamal saab från -87 kanske man ska jobba med något annat än bilinbrott... Jubelklantarslen!"

Precis. Jag gjorde själv inbrott i min egen gamla Saab en gång. Det tog mig ca 30 sekunder att öppna dörren med hjälp av min tvättstugenyckel...

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2004-07-12 17:48

Hehe, jag bad polisen (!) att bryta sig in i min bil när jag hade låst in båda (!) bilnycklarna i bilen. De frågade inte ens om leg... 8O

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2004-07-12 18:16

Alltså, det värsta är väl att fönstret eller dylikt är sönder antar jag? Man blir ju bara för less på sånt där alltså.. rent jävla skit!

Men som du säger, man vet ju inte om man ska skratta elelr gråta, alltså.. jag skulle kunnat tänka mig att bjuda in dom på fika och förklara att det inte ligger några pengar i vissa saker.. typ datorer om dom inte är bärbara, hemelektronik om det inte är extremgrejor etc.. ;)

Förlåt, men jag blir bara så sur på förstörelsen! Resten går ju oftast på någon sorts försäkring.. men allt jävla meck det blir med försäkringar etc... :(

mvh Jocke

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2004-07-12 18:46

Slartibartfast skrev:Alltså, det värsta är väl att fönstret eller dylikt är sönder antar jag? Man blir ju bara för less på sånt där alltså.. rent jävla skit!

mvh Jocke

Nä, som tur var hade vi en dålig dörr som de fick upp rätt lätt utan större skador. Grannen fick fönstret förstört, däremot.

Så mycket pengar på försäkringen blir det nog inte heller, eftersom allt var så gammalt. Man får vara noga och ta med minsta skruttpinal så kanske det blir nåt tillsammans.

Fast värst är ändå att inte kunna ta dit nåt av värde, längre.

Användarvisningsbild
malo

Inläggav malo » 2004-07-13 10:20

Om skivspelaren är en äldre Technics kan du kanske känna igen den på den här sidan?
http://www.vintagetechnics.com/menu.htm

Fotot var inte mycket till hjälp. :wink:

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2004-07-13 11:14

malo skrev:Om skivspelaren är en äldre Technics kan du kanske känna igen den på den här sidan?
http://www.vintagetechnics.com/menu.htm

Fotot var inte mycket till hjälp. :wink:

Kanon! Det verkar vara den där SL-DD22.

mattepatte: Bra gissat från det urtaskiga fotot!

Återgå till Generellt om hifi