Som det är nu kör jag en st gammla marantz model 1090 (tror jag det är) som försteg sen går signalen till ett aktivit delningsfilter som delar vid ungefär 80hz där går signalen vidare till min amplifix som jag kör som slutsteg å sen går bassignalen till en hemmabioförstärkare som jag kör som slutsteg till basarna. Jag delar då även topparna i det aktiva filtret. Högtalarna jag kör är dels ett par jbl L-110 och ett par qrs luna audiophil. Med mina jbl så låter det bra riktigt bra men fortfarande saknas det dära trycket i basen kring 40-60hz detta då med aktividelning vid 80hz. Kör jag däremot delningen vid 120hz så får jag allt tryck jag önskar via mina baslådor. Kör jag jbln utan delning så låter det bäst och integrerar ruskigt bra men och andra sidan så bottnar jbln vid djupbas tung musik.Qrsn funkar inte alls bra oavsett hur jag gör med basarna.
Det är inte så lätt å ändra på rummet å sen är det bara på 8m2. Väggen som är bakom sängen och jämte garderoben alltså från garderobens slut till ytterväggen är det snedtak på så där har jag hängt upp en fleespläd vilket gör att ljudet blir lite bättre i 3dt. Är det något jag borde ändra på såhär direkt eller? Akustiken kan jag tyvärr inte gör så mkt åt då jag bor hemma. Å till nästa vår så blir det troligtvis så att jag flyttar å det blir det kanske lite mer jag kan göra åt den saken men just nu vill jag bara att grejorna ska integrera bra