Moderator: Redaktörer
Hej,det lustiga är att han hade ett par proson stratego högtalare i samma rum förut som kostade 2500 kr ,ock då saknades ingen bas. Mvh.Max_Headroom skrev:Ja, rummet är nästan fyrkantigt. Som upplagt för problem i basen.
Byta förstärkare hjälper inte.
Förslag på lösning:
4 passiva subbar som placeras fiffigt för så jämn baåtergivning som det går i det aktuella rummet. Kör JMarna som toppar. En ganska dyr lösning, men hemabirecivern har väl inbyggt delningsfilter som man kan använda. Kanke går det att använda dom inbyggda slutsteget i den till topparna? Om så fallet så behöver det inte bli så jävla dyrt, du kommer lätt in under 8k.
Hej,man måste ha baskontrollen på +6 på stärkaren för att få lite bas.Kör man med tonkontrollerna på 0 är det nästan ingen bas överhuvudtaget ock det tycker jag är konstigt,även om högtalarna levererar en stram bas så ska det väl höras tycker jag.Mvh.Zipp skrev:När jag hört högtalare från JM lab så har basen varit ren och stram (som det ska vara), men om man är van vid högtalare med "blöt" bas och typisk baspuckel så kan man nog uppleva basen från dem som basfattig.
meanmachine skrev:Har inte hört just denna modell men Basen upplevs fattig och potenslös.
kaffekoppen skrev:
kontrollera fasen. De där borde kunna leverera bas i en betongbunker på 20kvm
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster