Arcamen är hemma, fösta spelningen.

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Arcamen är hemma, fösta spelningen.

Inläggav matså » 2004-07-19 23:02

Fick hem Arcamen idag. En mycket darrande och nervös (som ett nervöst nervvrak) kopplade ihop högtalarkablarna och signalkablarna. Tror att jag checkade högtalarkablarna minst 20 gånger.

Satte på the Corrs live in London dvdn. So far soo goood. Nej det var mer än så . Jag har visserligen inte lyssnat på någon musik alltså RIKTIGT lyssnat på musik men jag har ju hört musik genom tvn (Allsången). Nu förstår jag vad jag har saknat. Allt jag säger allt fanns helt plötsligt på plats känslan soundet, you name it. Det känns som man har köpt en helt ny anläggning av klass eller så har jag glömt bort pass bra anläggning man egentligen har. Jag är en mycket nöjd man nu.

Ärligt talat har det varit ett helgerån ett skymf mot min PIoneer dvd 565. Den vill helt klart ha bättre kvalité än en tv från 98. Jag anser att det är fantastiskt och skönt att man kan få tag på en maskin som spelar så bra cd utan att kosta en förmögenhet.

Fast jag är fortfarande nervös. Jag har inte provat den där Sacd skivan Pink Floyd där allt hände. Det vågar jag inte ännu, och jag kan inte få in kablarna som jag vill. Jag skulle önska att jag hade banankontakter som passade bfa kontakter men att betala 270 spänn för ett par kontakter det gör jag banne mig inte, speciellt inte om man kan köpa en hyfsad kabel för 7-800 kr med bananer som passar min anläggning. Jag är egentligen nöjd med min nuvarande kabel men om man inte kan köpa kontakter som kostar mindre så får jag beställa ny kabel.

Jag vill tacka Larsho för all hans hjälp, det var synd du inte hade kabel till centern. Men jag tröstar mig att jag nästan köpte en Nordost, ett fint minne för en fattig prick. Tack Larsho.

Ooo! jag glömde visst en sak, nej skärmen is gooooooone.

Ursäkta alla att jag störde er dyrbara tid.
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2004-07-19 23:29

Kul att det funkar. Behövs det speciella bananer för Arcam, annars så finns billiga bananer på t.ex Biltema.

mvh
Sanny_X
Sovrum : Dator + Onkyo 709 + Yamaha 555

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Biorum : Dator + Sony STR-DH770 + Tannoy Reveal + sub: 2st the box TA18

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2004-07-19 23:49

Ja, tyvärr så behövs det. Jag har provat med bananer från Kjell o company. Men icke.
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Larsho

Inläggav Larsho » 2004-07-19 23:57

Det behövs BFA bananer, har själv haft Arcam

Återgå till Generellt om hifi