kan dessa mätningar verkligen stämma? det måste ju vara fel på just detta exemplar?
http://www.hometheatershack.com/forums/bfd-forum/6346-behringer-fbq2496-velodyne-sms-1-distortion.html
Moderator: Redaktörer
Harryup skrev:Tror nog att dom stämmer. Jag har tidigare skrivit att dom själva anger disten till mindre än 1% THD vilket jag klagade på. Då försvarades SMS'en för att basen normalt håller högre dist.
Jag tycker fortfarande inte att det finns anledning att addera dist för till sist blir det iaf hörbar.
Och i synnerhet inte i elektronik till den milda grad.
/Harryup
Harryup skrev:Har fortfarande svårt för att se att modernt konstruerad elektronik skall behöva ha 1%THD vare sig det hörs eller inte.
Vanliga slutsteg vill man ju gärna ha 0,0001%THD i vare sig 0,01%THD hörs eller inte.
Haakan_W skrev:Harryup skrev:Har fortfarande svårt för att se att modernt konstruerad elektronik skall behöva ha 1%THD vare sig det hörs eller inte.
Vanliga slutsteg vill man ju gärna ha 0,0001%THD i vare sig 0,01%THD hörs eller inte.
har du några andra förslag på bra parametriska eq's?
Max_Headroom skrev:Haakan_W skrev:Harryup skrev:Har fortfarande svårt för att se att modernt konstruerad elektronik skall behöva ha 1%THD vare sig det hörs eller inte.
DBX eller BSS kanske har nåt?
Edit: DBX har i alla fall ett antal "loudspeaker managers". Dom har inbyggd parametrisk EQ också. Men du får då betala för en massa andra funktioner också, som du kanske inte vill ha. Priserna i Sverige börjar på ca 7000 spänn vill jag minnas. Mycket billigare i Tyskland.
Haakan_W skrev:Harryup skrev:Har fortfarande svårt för att se att modernt konstruerad elektronik skall behöva ha 1%THD vare sig det hörs eller inte.
boom skrev:Haakan_W skrev:nu har det kommit samma resultat på ett annat forum med olika sms-1or testade...detta verkar inte så lovande
det har kommit en ny firmware som rättar till problemet
Bamsefar skrev:boom skrev:Haakan_W skrev:nu har det kommit samma resultat på ett annat forum med olika sms-1or testade...detta verkar inte så lovande
det har kommit en ny firmware som rättar till problemet
Jag ser inte att det kommit någon ny firmware som rättar problemet - det är fortfarande samma gamla ursprungsfirmware på Velodynes hemsida....
Så vart finns information kring detta, och framförallt vart finns firmwaret ?
Haakan_W skrev:trevligt.. då kanske den blir aktuell igen då
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster