Förstår att jag är knapphändig på info här men har inte allt för mycket på handen och kanske gjorde ett dumt byte men det ena fungerar ju perfa. Kunde har missat något?
Kan försöka fixa lite bilder om så behövs.
Moderator: Redaktörer
Piotr skrev:Deja vu! Jag har också bränt en Scan Speak bas med Zap. I mitt fall var det 110% rätt åt mig. Skulle mäta på mina högtalare och koppla line out från ljudkortet till line in på slutsteget. Problemet var det att jag tog fel på line in och out på ljudkortet... och på line in fanns dessutom 8VDC för mikrofon. Slusteget ger full kräm ut med 0.7V in... jag la alltså på nära 40V DC på talspolen vilket ger över 200W..puff sa det på ett par sekunder. Ett coolt litet rökmoln puffade ut också.
/Peter
Piotr skrev:Deja vu! Jag har också bränt en Scan Speak bas med Zap. I mitt fall var det 110% rätt åt mig. Skulle mäta på mina högtalare och koppla line out från ljudkortet till line in på slutsteget. Problemet var det att jag tog fel på line in och out på ljudkortet... och på line in fanns dessutom 8VDC för mikrofon. Slusteget ger full kräm ut med 0.7V in... jag la alltså på nära 40V DC på talspolen vilket ger över 200W..puff sa det på ett par sekunder. Ett coolt litet rökmoln puffade ut också.
/Peter
meanmachine skrev:Någon som lyssnat på ZAP från LC?

meanmachine skrev:Piotr du måste sänka tempot. Jag är NORRLÄNNING.Men det jag direkt vill är ju att bygga ut den!
Tackar för goda svar iaf. Så länge. Jag tror jag måste lämna den till någon hjälpsam som vill ta på sig jobbet för en själig kostnad.Några tips?
Piotr skrev:meanmachine skrev:Piotr du måste sänka tempot. Jag är NORRLÄNNING.Men det jag direkt vill är ju att bygga ut den!
Tackar för goda svar iaf. Så länge. Jag tror jag måste lämna den till någon hjälpsam som vill ta på sig jobbet för en själig kostnad.Några tips?
MM, det där fixar du om vi tar ett steg i taget och du lånar en multimeter.![]()
/Peter
Nej, men det är nog bäst att titta. Följande citat kan ge tips om var man skall titta:Piotr skrev:Om den är inkopplad... det är den väl inte per default?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster