Hej! Någon som vet något om detta slutsteg? Verkar vara någon pa model..
/Lasse
Moderator: Redaktörer
Flint skrev:Jag vill passa på att slå ett slag för omotkopplade SE-rörförstärkare. Gärna med en eller några procent THD. Dä' blir musik dä' se'.
Svante skrev:Hmm, ett tag tänkt jag nappa på kroken, Flint. Får man bara undra lite försiktigt varför inte den där smarriga THDn redan finns på skivorna man lyssnar på, om den nu låter så bra?
Tror Flint var en aning(!) ironisk i sitt uttalande om THD faktiskt.seSvante skrev:Hmm, ett tag tänkt jag nappa på kroken, Flint. Får man bara undra lite försiktigt varför inte den där smarriga THDn redan finns på skivorna man lyssnar på, om den nu låter så bra?
Rydberg skrev:Tror Flint var en aning(!) ironisk i sitt uttalande om THD faktiskt.se
Flint skrev:Tjenare Svante
Jag tippar att den redan finns där och ibland i ganska rejäla skopor men det är nog ganska svårt att mäta THD på dynamiska förlopp som musik väl får räknas till. Det där kan du mycket bättre än jag. Du verkar vara en fena på ljud. Har du någon metod att mäta dist i någon form på ett redan inspelat musikstycke? Referensen förvann ju i samma ögonblick som den uppstod.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster