Kan man placera en tråd om LTS-högtalarna här? Nåja, det är ju en konstruktion från Ingvar åtminstone. Jag lämnar det till en moderator att flytta om det är helt tokigt.
Jag äger de exemplar (byggda av Lennart här på forumet) av LTS-F1 som visas upp på LTS hemsida, de som ser rosa ut på bild, men som är ferrariröda nr man möter dem med ögat. Dessutom äger jag två katter. Den där kombinationen har inte varit helt lyckad då ena katten är rätt tjock och orkade inte hoppa hela metern upp på högtalarna, utan satte en tass in i gummiupphängningen på ena baselementet.
Gillar ju högtalaren, men istället för att köpa ett nytt element för 1,200 köpte jag nya högtalare. Nu är jag ju sugen på att åtgärda det där ändå, saknar dem en smula (plus att jag vill testa dem med min nya förstärkare). Då de gamla elementen är rejält inspelade, tror ni jag bör byta båda 8" eller kommer jag undan med att bara byta ena?
Det spelas väl in efterhand, right? Sjukt irriterande hur som helst. Levde med dem, med hål i basen väldigt länge faktiskt. Helt sjukt när jag tänker tillbaks på det.