Ja, nu brukar jag ogilla att ställa mig på sidan där det är flest människor i en diskussion, men Chris_Lymme, jag måste nog det ändå. Inte för att de är flest (jag sympatiserar med ditt "underläge" i den här debatten) utan för att de faktiskt har rätt.
Här är några tips du bör ta till dig om du verkligen vill veta hur det förhåller sig.
1. Hörs en 44100/16 bits-kedja om man kopplar in den?
2. Om den gör det, hur låter skillnaden?
3. Lyssna inte på resonemang om små skillnader utan att ta reda på hur små skillnaderna är i förhållande till hörbarhetströsklarna.
4. Förstå hur man via samplingsteoremet kan återskapa tex en 20000 Hz signal prefekt trots att den är samplad med "bara" 44100 Hz. Det ser ju ut så här i den digitala världen:
Hur otroligt det än ser ut, så kan 20kHz-signalen återskapas perfekt från denna signal (i teorin) och i praktiken blir det fasiken så nära.
Till sist, man undersöker inte det genom att goggla och se vad "folk" tycker, för "folk" vet inte. De kan inte skilja på mediet och det som läggs på det i 9 fall av 10. De har sällan gjort testerna de beskriver själva. Däremot har de läst skvallerpressen och de halvtaskiga tester som görs där, plus allt som sägs på diverse forum.
Sagt i all välmening, väl medveten om att du har många emot dig just nu och här.
PS. Jag har själv gjort alla punkterna och det intressantaste är kanske att jag faktiskt hörde en ADDA-kedja den enda gång jag har provat seriöst. Det var en äldre DAT-bandspelare som kunde ge analogt in och ut, via en sampling. Det gick att höra skillnad, men den var inte stor. Skulle jag gissa vad den berodde på så var det nog små krokar i tonkurvan högst upp.
Jag tror dock inte att jag skulle klara att höra skillnaden utan blindtest.
...men det är ju jag det.

Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.