av Vee-Eight » 2004-08-08 23:02
Finns en i Nürnberg, nära Dührer Hotel och ringmuren i gamla stan, skyltfönstret skyltade med rörhistorier och dulcette-liknande små högtalare. Såg riktigt trevligt ut... men affären var alltid stängd när jag knallade förbi. Min tyska är inte lysande, men lappen på dörren antydde att man kunde besöka enligt överenskommelse eller under vissa tider, vilka kunde jag inte tyda. Har heller inte sett ngn liknande elektronik ngn annan stans... kan ha varit en liten tillverkning i butiken eller ngt liknande.
Taskigt tips, men alltid ngt att kolla upp, om man har vägarna förbi. Annars är Nürnberg en trevlig stad att turista i, bl.a. ett nybyggt center/museum om Nazismen, vid Reichparteitagsgelände (Rikspartidagsanläggningen), som också är värt ett besök... enormt nazi-skrytbygge endast uppfört för propaganda. Inte ngt vidare party, men är ett imponerande historiskt monument. Sevärt.
Annars så är ju Nürnberg leksaksstaden nummer ett! Fleischmann, Märklin, Schuco etc... finns muséer och enorma leksaksaffärer, UTAN plastkrafs.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet
Ständig sekreterare VästerGÖK