Föra över de gamla trådarna

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Föra över de gamla trådarna

Inläggav Ranefjord » 2003-10-04 13:26

Det går, så vi kommer att göra det, så snabbt vi får tag på Jajo. Det är det enda som behövs. :) Ser ni honom, be honom då gå in på #faktiskt.se @ quakenet :) elelr att han skickar ett mess till mig. :)
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.

Användarvisningsbild
weezer

Inläggav weezer » 2003-10-04 16:54

Låter kanon det, vi Linneaster är mkt tacksamma, iallafall jag :D.

Användarvisningsbild
fredde

Re: Föra över de gamla trådarna

Inläggav fredde » 2003-10-04 19:03

Ranefjord skrev:Det går, så vi kommer att göra det, så snabbt vi får tag på Jajo. Det är det enda som behövs. :) Ser ni honom, be honom då gå in på #faktiskt.se @ quakenet :) elelr att han skickar ett mess till mig. :)

Kanonbra! :D

Men hur blir det med de gamla användarnamnen? Om det är några som bytt namn nu på det nya forumet. Jag har inte gjort det men det kanske är några som gjort det. Fast detta är bara en småsak i sammanhanget, men jag undrar bara!

Användarvisningsbild
Ayn0r

Inläggav Ayn0r » 2003-10-05 23:09

*väntar* ;)

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2003-10-05 23:18

Vi har lite *problems* med det. Men vi arbetar på det. Det finns en risk att det inte kommer att fungera, tyvärr.

Mikael2

Inläggav Mikael2 » 2003-10-06 11:34

Ett problem är användarnamnen. Ett annat problem kan vara att alla på Linnforumet inte är medvetna om, eller har godkännt, att deras inlägg kopieras och postas på ett annat forum.

En tanke i all välmening :)

Är det inte bättre att glömma de gamla trådarna och börja på nytt här med Linn-diskussioner?

Användarvisningsbild
Ranefjord
Lillhövdingen/redaktör

Inläggav Ranefjord » 2003-10-06 11:42

Mikael2: Hej. Det är just användarnamnen som ställer till det :) Inte rent tekniskt kasnke, men allt annat det kan ställa till med.

Tack för tanken :P

Användarvisningsbild
hali
Site Admin
Site Admin

Inläggav hali » 2003-10-06 11:51

Det problmen vi står inför är det att vissa namn kolliderar. Olika personer har samma namn på de olika forumen. Den tekniska importen är simpel. Men jag tror det kan ställa till problem om vi genom för den.

Jag ställer mig tveksam till om det bör genomföras, min rekommendation är att de pågående trådar startas om här av respektive trådägare. Då är alla med på noterna och ingen blir sur för copyrightbrott.
Redaktör på Faktiskt.io

Användarvisningsbild
Ayn0r

Inläggav Ayn0r » 2003-10-07 00:32

Ack, ack. Jo, jag förstår både de tekniska och 'etiska' problemen, och det är väl lika bra att börja om på nytt istället.

Det är lite trist dock att jajo verkar ha tagit bort forumet helt hos sig nu - en bra sak med ett forum är kunskapen man kan hämta från gamla trådar. Eländigt att allt som skrivits mer eller mindre är borta... :(

Jaja, det blir till att börja om då...

Användarvisningsbild
besan

Inläggav besan » 2003-10-07 12:02

Fick mess av jajo

[12:01] <jajo> Nån kunde få svara Ayn0r i senaste tråden på faktiskt.se
[12:01] <jajo> Skriv att det gamla forumet visst finns kvar för läsning
[12:01] <jajo> http://linn.boplats.net/ <- där finns länk till gamla forumet.

Tur att han höll koll jag hade missat det :D

//jonas
Om det inte var meningen att man skulle äta djur, varför är dom då gjorda av kött ??

Användarvisningsbild
Ayn0r

Inläggav Ayn0r » 2003-10-07 12:27

Ja, jag mailade honom och frågade om det hela, det var bara länken på boplats som hade glömts bort, numera finns den med.

Sony

Inläggav Sony » 2003-10-07 18:43

Alltså, hur många användare var vi på gamla forumet egentligen? Kanske ett tiotal som skrev regelbundet (kvalar väl med viss tvekan in där själv...) men jag tycker iallafall att "Member presentation with Picture gallery" vore kul att ha kvar här. Var en del intressanta synpunkter och kommentarer till vissa uppställningar osv som kan var lite kul att spinna vidare på. Det och de kanske 10 senaste aktiva trådarna på "Diskutera Linn" som vi hade igång när forumet plötsligt inte fick användas längre för att vi tyckte fel som kunde vara roliga att spinna vidare på.

Övriga trådar var ju inte speciellt aktiva, finns ex. ingen säljes-del här...ska vara om fler kan ha intresse av att läsa "skivsnack"-delen då. Linnister har ju trots allt ingen konstigare musiksmak än någon annan.. :D

Slutsats: Kan man föra över så gör det och lås trådarna tills vi ordnat upp om det är så att någons användarnamn är upptaget av någon annan här. Jag tror att det är något enstaka fall som jag kommer på nu..

Återgå till Generellt om hifi