Ja, i det sammanhanget får väl 9 tum anses som helt tillfyllest för de flesta tillämpningar.
vid för klen bult ska alltid muttern bytas mot mindre doningar
Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:Laila skrev:Nä det får du gärna tro.Det är bara det att jag sällan upplever
ocentrerade o oplana skivor som något jätteproblem.
(Tips: min avspelares resonansfrekvens ligger en bra bit över 7Hz).
O du, jag har i alla fall alla "Kramgoa" med Vikingarna.
Hur många skivor har du? Jag ligger på en bra bit över 2000 skivor.
Jag ligger själv på runt 9 Hz idag har jag för mig.
subjektivisten skrev:Det är mätt med Hifi news skivan. Min OM-40 är trasig och kollade nu min OM-20 och den ligger runt 9-11 Hz, nog 10Hz.
Harryup skrev:Så bra att du körde en testskiva denna gång.
mvh/Harry
subjektivisten skrev:Det är mätt med Hifi news skivan. Min OM-40 är trasig och kollade nu min OM-20 och den ligger runt 9-11 Hz, nog 10Hz.
subjektivisten skrev:Då verkar det som OM-40 kommer funka med t ex SME 312 armen.
Morello skrev:subjektivisten skrev:Då verkar det som OM-40 kommer funka med t ex SME 312 armen.
SME-spelare, SME 312, OM40 och Morello RIAA.
Morello skrev:SME-spelare, SME 312, OM40 och Morello RIAA.
subjektivisten skrev:Morello skrev:SME-spelare, SME 312, OM40 och Morello RIAA.
Har fått nys på en SME 20/2 till bra pris så kanske inte blir någon 12 tums arm utan "bara" en SME V.
subjektivisten skrev:
Har fått nys på en SME 20/2 till bra pris så kanske inte blir någon 12 tums arm utan "bara" en SME V.
Morello skrev:Då har du sannolikt rikets bästa LP-kit.
Morello skrev:subjektivisten skrev:Då verkar det som OM-40 kommer funka med t ex SME 312 armen.
SME-spelare, SME 312, OM40 och Morello RIAA.
Är priset bra lär den inte vara svår att sälja vidare om du inte gillar densubjektivisten skrev:Morello skrev:Då har du sannolikt rikets bästa LP-kit.
Ja, den lär duga då, även om det "bara" är en SME V arm. Har inte hört SME 20/2 dock så det är lite trist att behöva bestämma sig utan att lyssna.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster