Lägger upp denna, kanske mest för egen del. Skönt att hitta den på nätet om man är någonstans och inte kommer ihåg hur det var.
Förövrigt inskannad från en tidig cd-utgåva av Maiden's Number of the beast..
Moderator: Redaktörer
Falkis skrev:Förövrigt inskannad från en tidig cd-utgåva av Maiden's Number of the beast..
Falkis skrev:Skönt att hitta den på nätet om man är någonstans och inte kommer ihåg hur det var.
RJohan skrev:Jag har åtminstonde en vinylskiva där det står 'AAA'.
Bill50x skrev:Märkningen med AAD och ADD används väl mest för att visa att kvaliteten inte är på topp och att man tex kan förvänta sig brus.
perstromgren skrev:Jag har några CD där man gick längre än så, och förklarade att "pga det analoga mediets begränsningar så kunde ljudet upplevas brusigt", eller något liknande.
perstromgren skrev:Det är inte så märkvärdigt: bokstäverna motsvarar den ordning de används i kedjan. Början (inspelning), i mitten (mastrering) och slutet (lagring). Att A och D betyder analog resp digital borde också gå att komma ihåg.
phloam skrev:perstromgren skrev:Det är inte så märkvärdigt: bokstäverna motsvarar den ordning de används i kedjan. Början (inspelning), i mitten (mastrering) och slutet (lagring). Att A och D betyder analog resp digital borde också gå att komma ihåg.
Ja men det där får jag inte ihop på ett vettigt sätt. Mixning and/or Editing är väl inte samma sak som mastering??
Edit: Ingenstans i bilden står ju nåt om CD-formatet. En LP kan väl alltså mycket väl vara både ADD och DDD?
UrSv skrev:
Det känns på nåt sätt som om en LP inte lagrar sin information digitalt.
Poppen skrev:Falkis din kaffe drickande dam har vi som kaffe underlägg på mitt jobb.
Användare som besöker denna kategori: martinw och 27 gäster