Advantage Trubadur

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
piazzolla

Inläggav piazzolla » 2003-10-06 08:24

henricsson skrev:Tycker det är ganska lustigt att ett forums delatagare ska bestämma ett produkt namn.. luktar lite marknadsföring. 8O :)

Nähä det kan du väl inte mena :D

ang. knoppens frisyr som fått utstå div. negativa komentarer både här och där, så kan jag säga att min f.ö. flickvän blev blixtförälskad när hon såg knoppen i en tidning härförleden :)

Har någon här lyssnat på grendel :?: vad tycker du/ni om den :?:

Användarvisningsbild
Merkurius

...

Inläggav Merkurius » 2003-10-06 11:39

Denna tråd har blivit lite för mycket off-topic. Är någon intresserad av ett gruppköp?

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2003-10-06 17:13

400iX vs Thor vs Callisto, provlyssnat

Var just nere på Lefflers här i Linköping och lyssnade på dessa tre förstärkare. Jag började att lyssna på den nya Thoren, inspelat ex som var uppvärmt, passade samtidigt att sätta på Krellen för uppvärmning. Högtalarna var Infinity Kappa 600 och ht-kablarna AQ Volcano (nya modellen), inteconnects valhalla rca samt cdspelaren vincent s6.

Thoren lät fint, inte speciellt ljust utan ganska behagligt. Trevlig förstärkare tänkte jag och otroligt välbyggd för de 20000 den kostar, vilken fjärr sen, går att använda som hantel

Bytte över till Krellen, ett klart steg uppåt, bättre bas, bättre överblick samt mer sväng i ljudet. Enda felet var väl mellanregistret som inte lät riktigt så som jag ville, lite tunt kanske, kan också bero på högtalarna.

På skoj bytte vi in en iskall Callisto, inte mycket att snacka om, det blev ett steg uppåt igen. När den sedan blev varm märkte man var de där extra 20000 som man får betala för den jämfört med Krellen hamnat. Ett klart mycket naturligare och bättre mellanregister.

Förstärkarna verkar står sig riktigt bra i respektive prisklass och jag skulle lätt kunna leva med vilken som av dem. Gillade skarpt Thor:ens design, mumma, bara att lite livligare ljud så....

Detta var bara lite lyssningsintryck och inget egentligt test.

Användarvisningsbild
piazzolla

Re: ...

Inläggav piazzolla » 2003-10-07 07:54

Merkurius skrev:Denna tråd har blivit lite för mycket off-topic. Är någon intresserad av ett gruppköp?

Nej jag är inte intresserad

Snälla alla andra (och jag) kan vi inte börja med att läsa första inlägget och svara på det!
På detta forum finns ju faktiskt OT-avdelningar!

Jag tycker att det är kul med OT ibland men inte i mina trådar, tänk därför på författaren av trådarna, vad vill han/hon veta? svara på det!
Får du en egen idé på något gör en ny tråd

Användarvisningsbild
Merkurius

Inläggav Merkurius » 2003-10-07 10:49

piazzolla: Tack,

Nu menade jag inte att ni ska ta det så allvarligt, det var bara för att styra upp det hela.

Rydberg: Intressant recension... Kan en del av anledningen till att Thor:en inte lät så livligt pga. att ni använde Vincetn S-6 som spelare. Jag tycker den låter lite för dovt med "nada" driv?

Användarvisningsbild
besan

Inläggav besan » 2003-10-07 11:17

Ibland spårar det helt enkelt ur. Därimot så tycker jag inte att det behövs modereras och definitivt inte låsas. Efter som att en person frågade om gruppköp så kan vi ju hålla oss till det och vänligen använda OT-delen till det den är till för.

//besan
Om det inte var meningen att man skulle äta djur, varför är dom då gjorda av kött ??

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2003-10-07 11:36

Merkurius> Tja den användes ju till alla förstärkarna och jag försöker bara förklara de relativa skillnaderna. Dessa skulle ju blivit de samma med vilken cdspelare som helst bara det att vi hade drivit lite på össkalan.

Användarvisningsbild
Merkurius

Inläggav Merkurius » 2003-10-08 13:31

Det e ju sant, men med vissa produkter kan man uppnå synergieffekter så att det märks mer på en produkt än vad det gör med någon annan,,,, hoppas du förstår.. ähh vi lämnar det därän

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2003-10-08 14:15

Jo fattar precis vad du menar, visst är det så. Hade dock bara ork att testa med den cdspelaren, hade ju en ARC CD-3 till förfogande oxå..... :o

Föregående

Återgå till Generellt om hifi