LEXrasta skrev:Jag har en lp skiva med Kraftwerk som heter Expo Remix!
Det feta ljudet som kommer från den skivan ær helt underbart och jag skulle aldrig byta ut den skivan mot en cd version før den kænslan som kraftwerk ger på vinyl kan INTE mæta sig med cd.
Bob Marleys Rastaman Vibration knastrar gøtt och live kænslan infinner sig direkt,vad mer kan man ønska sig?
Det hær med dyra kablar,cd spelare och hi end ær inget før mig utan før mig ska det vara glædje i musiken och anlæggning ska spela med ett fett loudness sound.!!!
/Danne
Tackar för nattbilderna...!! Ska ha dem som skrivbordsbakgrund
Annars kan hålla med om ovanstående; jag tror jag skrev nåt sånt i cd vs. vinyltråden - att vinylspelaren är kanske den ljudapparat som ger den bästa känslan när det gäller att spela musik överhuvudtaget. Inget slår "musiklyssnarkänslan" hos en trevlig vinylspelare och dess medium, LP'n, med omslag och allting. Handhavandet, knastret, ljudet, allt. Inte ens en stor fet rullbandare (även om en sån är väldigt mysig också!) med VU-mätare osv. Definitivt inte cd och mp3.
Sen så är ju 1200'an i sig så totalt fulländad som skivspelare*... bara att njuta
* det finns andra trevliga också, Rega Planar t.ex. Också cool!