Import av (Bryston)slutsteg från USA

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

matson

Import av (Bryston)slutsteg från USA

Inläggav matson » 2008-05-07 01:05

Hej!

Jag börjar bli sugen på att uppgradera mina slutsteg och begpriserna i USA lockar.

1. Vilka (Bryston)modeller är det lätt att anpassa nätdelen på?(Jag förstår att garantin ryker om man ändrar själv och det är ok för mig) Jag är mest intresserad av 4B-ST* och 9B-ST*, och undrar främst om det är ett ingrepp som "lokala reparatören" kan göra på dessa modeller.
Någon som har koll?

2. Hur är det med Rotel? Är det lätt att göra samma sak på ex. vis 1080/90/95? (Detta är plan B, men kan vara intressant att veta ändå)

* inte så intresserad av SST-modellerna då de är klart dyrare och då skulle jag nog föredra att köpa i Europa så jag får garanti.

Vh

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2008-05-07 08:31

Från Bryston Service

"Early versions of 120V ST amplifier only have one dedicated primary winding in each toroid. Later versions of the STs have dual 120V primary windings in each toroid. The ST units are manufactured with a soft start turn on circuit . This circuit operates directly from the AC line source and would need to be modified to work from another operating voltage. There are also internal and external AC line protection fuses that would need to be changed in order to offer protection to the electronic circuits."
Class only looks like arrogance from below.

Återgå till Generellt om hifi