Angående några av dom tunga topict vi kör nu

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
besan

Angående några av dom tunga topict vi kör nu

Inläggav besan » 2003-10-08 07:07

Kul att vi fick upp ett gäng tung och lagom infekterade topics direkt. Jag tycker alla skött sig bra och hållit allt på en bra nivå.

Kablar som gör skillnad eller inte ??

Placebo ??

osv osv....

Vi som är moderatorer har helt olika åsikt i många frågor. Tex så letar Nagref och alexi mer tekniska lösningar än etx ranefjord och hali. Hali kör transparent ultra Nagref ekk. Jag och Ngref DIY högtalare hali qrs och ranefjord carlsson och quadtok.

Jag och Nagref vill ha tokigt med effekt inte lika viktigt för ranefjord och hali.

Så ni förstår vi tycker inte alla lika så om vi kan hålla sams så kan väll ni ???

Jag tycker ni skött dessa trådar utmärkt, det var igentligen bara det jag ville säga.

//jonas
Om det inte var meningen att man skulle äta djur, varför är dom då gjorda av kött ??

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2003-10-08 11:00

Jag vet ju inte om det är så tokigt med 2kW i 8ohm, känns helt vettigt för mig :D

Jag håller ju också på med ett par DIY högtalare....
Men tills dom blir klara (som jag hoppas att dom någon gång ska bli), så spelar jag gladeligen musik på garanterat forumets billigaste högtalare :oops:
Ett par >10år gamla JWS 8O

Meridian

Inläggav Meridian » 2003-10-08 19:39

Nääänää.. Mina högtalare som jag tvingas lyssna på nu e billigare.. De följde med datorn... Suck. Jobbigt att det skall vara 3-4 veckors leveranstid när man beställer från fabrik :?

Speciellt när man har massa nyinköpta skivor osv...

Forumet har en trevlig känsla! Så nog lyckas ni allt... :) Vi får se hur det blir när medlemsantalet börjar stiga..
Jonas, Branchkoppling till Ljudmakarn

Användarvisningsbild
dali

Inläggav dali » 2003-10-08 19:52

Hör inte två av ovanstående tre inlägg hemma i andra trådar? Problem med forumprogramvaran?
Har ingen relation till danska högtalare.

Användarvisningsbild
zorro

Inläggav zorro » 2003-10-08 20:39

dali, jag tror alexi råkade skriva i fel tråd.. och Meridian hängde på "garanterat forumets billigaste högtalare " 8O
//mvh Johan

Återgå till Generellt om hifi