squeezebox och musikfiler på flera datorer?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

squeezebox och musikfiler på flera datorer?

Inläggav avr7000 » 2008-05-20 13:13

Hallå...

Är det möjligt att navigera i squeezeboxen i flera datorer man har kopplat till sitt nätverk?

Låt säga att jag har en musikserver (kopplad med tråd) till SB och ytterligare en annan dator där jag kanske laddar hem lite olika grejer... (trådlöst)...

Är det enkelt att i SB välja vilken dator den skall vara inne och rota i?

MVh
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
TygelBy

Re: squeezebox och musikfiler på flera datorer?

Inläggav TygelBy » 2008-05-20 14:00

avr7000 skrev:Hallå...

Är det möjligt att navigera i squeezeboxen i flera datorer man har kopplat till sitt nätverk?

Låt säga att jag har en musikserver (kopplad med tråd) till SB och ytterligare en annan dator där jag kanske laddar hem lite olika grejer... (trådlöst)...

Är det enkelt att i SB välja vilken dator den skall vara inne och rota i?

MVh

Uber-enkelt kanske det inte är, men jag använde denna plug-in. Lite knöligt eftersom man även måste använda en annan plug-in för att få det att funka (denna), men när man väl satt upp det riktigt så tycker jag att det är en smidig lösning.

Kan tillägga att jag också letade länge efter en 'enkel' lösning innan jag gav mig på det här, men utan resultat.

/TygelBy

Användarvisningsbild
staffanw

Inläggav staffanw » 2008-05-20 18:02

Är det inte Slimservern som rotar i olika datorer och inte SB:n ?
Det finns ju problem med att montera nätverksdiskar till den dator som kör Slimservern, med kolla FAQ på slimdevices.com
Nätverksdisk eller Multipla diskar

Återgå till Generellt om hifi