Moderator: Redaktörer
det händer allt oftare att dom små klämmorna som håller cd-skivan i cd-fodralet är trasiga, är det plasten som har blivit sämre, sprödare, eller är det packmaskinen som har blivit hårdhäntare?
subjektivisten skrev:CD fodralet är nog det sämsta som man kommit på. Helt värdelöst där piggar går av för inget alls och det blir väldigt lätt sprickor i omslaget.
höga priser, "179 spänn för den här skiten!?! F U *slam* tillbaks i skivhyllan.
phloam skrev:subjektivisten skrev:CD fodralet är nog det sämsta som man kommit på. Helt värdelöst där piggar går av för inget alls och det blir väldigt lätt sprickor i omslaget.
Frågan är om det är medvetet. Är det ens möjligt att uppfinna nåt med sämre andrahandsvärde än ett jewelcase?
Britt-Gunnar skrev:en beg mp-3:a kanske
RJohan skrev:Han som uppfann juvelasken skulle jag vilja ha ett enskilt samtal med
Jag tycker inte alls att det är dyrt. När jag började köpa skivor 1973 kostade en LP 33:-, en liter bensin kring en krona, en ny Volvo 144 DL drygt 25000:-.
Skivpriset har stigit 5,42 ggr. Bilen och bensinen har stigit betydligt mer!
JohanR
Jag använder CD-fodralet två gånger, först öppnar jag för att ta ut skivan, sedan rippar jag CD:n och öppnar fodralet igen för att lägga tillbaks skivan... Högre kvalitet än så behöver det inte vara!RogerJoensson skrev:"Frågan är om det är medvetet. Är det ens möjligt att uppfinna nåt med sämre andrahandsvärde än ett jewelcase?"
Å andra sidan är jewelcasen lätt och billig att byta ut och sedan det hela ut som nytt igen.
Men, som sagt, konstruktionen kunde varit lite mera tålig. -Men här har man snålat.
rqu skrev:Jag använder CD-fodralet två gånger, först öppnar jag för att ta ut skivan, sedan rippar jag CD:n och öppnar fodralet igen för att lägga tillbaks skivan... Högre kvalitet än så behöver det inte vara!RogerJoensson skrev:"Frågan är om det är medvetet. Är det ens möjligt att uppfinna nåt med sämre andrahandsvärde än ett jewelcase?"
Å andra sidan är jewelcasen lätt och billig att byta ut och sedan det hela ut som nytt igen.
Men, som sagt, konstruktionen kunde varit lite mera tålig. -Men här har man snålat.
Jag håller med angående LAN-kablaget, min mail och webserver dog igår efter att min sambo gått in med ett papper i arbetsrummet hemma...pingvinen skrev:PS Det verkar som att de där billiga plastkontakterna på LAN-kablar är designade för att hålla två gånger, någon sorts design från pre laptophistorisk tid (nej jag har inte wlan på jobbet). Hår konkurrens med Cd-fodral om kass kvalitet.
Almen skrev:RJohan skrev:Han som uppfann juvelasken skulle jag vilja ha ett enskilt samtal med
Jag tycker inte alls att det är dyrt. När jag började köpa skivor 1973 kostade en LP 33:-, en liter bensin kring en krona, en ny Volvo 144 DL drygt 25000:-.
Skivpriset har stigit 5,42 ggr. Bilen och bensinen har stigit betydligt mer!
JohanR
Men dynamiken på ett genomsnittsfonogram har sjunkit mer än 5,42 ggr. Uppskattningsvis ca 15 dB, dvs ungefär 30 ggr.
soundbrigade skrev:Å andra sidan var problemet det samma med LP-fodral; när limmet torkade ramlade pappen isär.
Användare som besöker denna kategori: martinw och 23 gäster