Alldeles nyligen möblerade jag om i rummet, och mina apparater stängdes ju då av. Jag kopplade upp som det var tidigare, men det enda jag får att låta nu är radion -vilket inte är fy skam - men när jag ska spela musik via Squeezeboxen eller musik via DVD-spelaren så får jag inte ut något ljud öht...
Orkar just nu inte att läsa i bruksen för att få till det..
Nej tacka vet jag analoga 2-kanalsuppsättningar som alltid funkar utan en massa inställningar..
Är det fler än jag som har samma åsikt? (Sedan kan man ju undra varför jag ska ha en 7.1 stärkare till 2-kanal...
Jo för att min plan är att skaffa ett kompetent slutsteg, eller monoblock och använda reeivern som försteg då, och naturligtvis finns det planer på ett multikanalssystem till hembio framöver, men jag är något orolig för den snabba utvecklingen på dessa maskiner, för det är ju tydligen så att det som är inne i dag är helt hopplöst ute i morgon... Vad blir det då för andrahandsvärde på dessa multikanalsstärkare?? Nada?
Jo för min del handlar det om att jag får flera digitala in -och utgångar som jag är mycket förtjust över, och dessa är dessutom av mycket hög kvalitét, ljudmässigt alltså, + en massa andra funktioner och framförallt att jag har minskat på antalet apparater..
Det finns ju 1 miljon in -och utgångar på en sådan apparat, (överdrivet) men du förstår vad jag menar.
Visserligen är det en ny dag i morgon då jag förhoppningsvis är tillräckligt inspirerad att försöka få till det igen...
Hur är det med dig och ovan beskrivna då?
Jag vill att det ska vara "plug and play".