Jag vet, förlåt, ännu en rotel-tråd...
Men jag har sökt, om, och om igen, utan att få klarhet.
Stämmer påståendet på carlssonplanet att ver. 2 av rb-1080 är sämre? Eller hade dem bara fått tag på ett måndags-ex till sitt test?
/
Moderator: Redaktörer
Pinnick skrev:angående frågeställningen så vet jag inte. Jag har blå. Men .. 200W är fint. Jag spelar nog generellt ganska högt eftersom jag har skägg och låntg hår, så här kan nog 1080 komma till sin rätt. Men det är möjligt att som Johan skriver att om man spelar på en ganska moderat nivå att 2105 spelar tillräckligt bra.
prestigelöst,
//Pinnick
(Det taggiga pianot har vi inte hört heller!)
- Rotel RB-1080* (CP, LTS)
Utgånget men mycket trevligt slutsteg (kostade ny ca 15000:-) Varning dock för den nyare serien som hade blå lysdiod och WBT-utgångar. Denna har andra motstånd och låter taggigt och färgar t ex piano oacceptabelt mycket. Apparaten ska ha 2 st röda lysdioder och röd/svarta utgångsterminaler - då låter den kanon!
johanu skrev:Det de skriver på carlssonplanet i en tråd här på faktiskt.se är att deras silver rb-1080 låter som sentecen pa9 (eller vad den heter).
//Johan
sprudel skrev:Jag skaffade ett RB 991 istället. Ska vara samma som den tidiga Rotel 1080 och inget mess med röd eller blå diod. Billigare och låter bra.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster