Jag har precis köpt ett pre25. Ska köpa "vanligt" slutsteg sen. Just nu vill jag bara få det att fungera så bra som det går.
Jag kör ext. in på denon 1907 från pre25 main out. Till pre25 kopplar jag sedan mina källor. (en CD och en Airport express)
Och ja, denon 1907 är en bra o fin pryl. Prisvärd och låter mycket bra etc etc. Jag byter för jag vill ha ngt litet, puristiskt och smidigt. Som dessutom har trevliga reglage med "feeling". Jag ser för närvarade inte på film mer än ngn gång då och då och det gör jag på ett annat system (en tv! med en mac mini som dvd-spelare.)Ser endast lågmälda dramor så har inget behov av krash- och pangljud...
Nu vet ni mina avsikter.
Så, kan man använda denon som rent slutsteg?. Eller om det inte går, vad ska jag ställa in volymkontrollen (på denon) på för att den ska påverka ljudet minimalt? Max? 0dB ?
Som svar på AlexFranzen: Jo det funkar bra. Men man vill ju helst ha så korta signalväget som möjligt. Även om det inte påverkar hörbart som det är nu så vill jag ju helst eliminera allt extra jox...
KK: Jag förstår vad du menar. Så kan man ju se det förståss