Moderator: Redaktörer
johanrohm skrev:Ja, prissättning blir spännande!
Hälsningar
JR
paa skrev:johanrohm skrev:Ja, prissättning blir spännande!
Hälsningar
JR
2370:- här:
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf ... endocument
Strauss skrev:paa skrev:johanrohm skrev:Ja, prissättning blir spännande!
Hälsningar
JR
2370:- här:
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf ... endocument
Säger dom inte FB?
http://www.dustinhome.se/pd_5010152055.aspx
paa skrev:Jo du har rätt, länkning i flera steg där något spårade ur gav det resultatet, men skillnaden är väl att FB har DVD-spelare med utgång för bild, men FA har CD-spelare, utan bild.
lennartj skrev:När det gäller Mark Levinson kan det vara lätt att tappa tråden, och jag har inte full koll, men tror att det var så här.
I slutet av 1980-talet sålde han sitt namn, som nu ägs av Harman group.
Långt senare lanserade Harman group bilstereo under namnet Mark Levison, helt utan inflytande av personen Mark Levinson som startat ett nytt företag som hette Cello (deras kablar kallades 'naturligtvis' Cello Strings). Jag tror att det också fick ekonomiska problem efter ett antal år och köptes loss av några anställda och omstrukturerades med det nya namnet Viola.
Sedan startade personen M.L. ett nytt företag igen, Red Rose Music som bland annat sålde en liten fin komplett anläggning för 7000 Dollar inklusive tvävägs stativhögtalare med banddiskant, dessutom byggde de påkostade hembioanläggninagr på beställning.
Om Red Rose Music lever och fortfarande är i M.L.s har jag inte kollat ännu.
Piotr skrev:Och högtalarna till Red Rose (som vart ordentligt prisade på mässor och i press) designades av *drumroll*....
Vår forumvän Bo Bengtsson/BB!
/Peter
johanrohm skrev:Dags för ny film!![]()
Den är inte dagsfärsk, men kan kanske intressera ändå.
Lägg märke till de ”Ribbons” som skymtar förbi mot slutet.![]()
JR
80-talet skrev:höll inte Levinson på med någon mp3 mjukvarutjosan? bobcat eller något sånt hette det?
Diplomatiskt formulerat.BB skrev:Men oturligt nog för Levinson så köpte inte de amerikanska facktidningarna budskapet...
BB skrev:Levinson beskrev konceptet som att den BobCat-bearbetade signalen från en MP3-fil hade *bättre* kvalitet en ursprungssignalen från mastern. "Flavor of he month" som en kollega till mig i USA uttryckte saken...80-talet skrev:höll inte Levinson på med någon mp3 mjukvarutjosan? bobcat eller något sånt hette det?
johanrohm skrev:paa skrevÄr det dubbelstaplade sådana här man ser lite då och då i videon?
På Cello språk heter de Amati. Riktigt vilka förändringar man har gjort vet jag inte.
Hälsningar
JR
johanrohm skrev:Jag har produktkatalogen ”First Printing: January, 1992”.
Där är de med.
(Jag vet att Didrik de Geer har varit där.)
När var du där BB?
Hälsningar
JR
johanrohm skrev:ETT FÖRTYDLIGANDE
Didrik De Geer har för mig berättat att han har besökt Cello. Inget annat.
Hälsningar
JR
johanrohm skrev:-Martin- skrevEnligt säker källa (han själv genom svärfarsan) ska D De Geer slå sig på design av "monohögtalare". Kan det verkligen slå i dessa tider när allt ska vara "multikanal"?
PS. Inga fler mikrofoner alltså. Det är tydligen sålt till "japanerna".
Oj!![]()
Nu får du lov att berätta mer, så fort du vet något.
Kanske är det dags att skapa en Didrik De Geer tråd.![]()
Hälsningar
JR
Användare som besöker denna kategori: martinw och 27 gäster