Det är ett stort fel på min anläggning

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Det är ett stort fel på min anläggning

Inläggav matså » 2008-08-28 20:48

Idag satte jag på Kate Bush senaste alster. En anläggning som min skall låta för jävligt rent ut sagt. Ok jag är nöjd för den pengen jag har lagt ut.

Men herrejisse, allt lät perfekt, jag tänkte har jag bytat ut anläggningen eller i varje fall högtalarna?

Ja i varje fall så njöt jag av tonerna från Kate med en god kopp Cappuchino (ja jag har en malare från Nordica (250 kr)).

Men detta måste vara placebo för mina högtalare kostade bara 3000 kr år 2003. Jag har bara en Arcam 250 med Ps3:a.

Tja då skall man vara nöjd då, och det är jag. Detta händer var gång jag tänker på nya högtalare. :)
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Tengil

Re: Det är ett stort fel på min anläggning

Inläggav Tengil » 2008-08-28 20:58

matså skrev:Idag satte jag på Kate Bush senaste alster. En anläggning som min skall låta för jävligt rent ut sagt. Ok jag är nöjd för den pengen jag har lagt ut.

Men herrejisse, allt lät perfekt, jag tänkte har jag bytat ut anläggningen eller i varje fall högtalarna?

Ja i varje fall så njöt jag av tonerna från Kate med en god kopp Cappuchino (ja jag har en malare från Nordica (250 kr)).

Men detta måste vara placebo för mina högtalare kostade bara 3000 kr år 2003. Jag har bara en Arcam 250 med Ps3:a.

Tja då skall man vara nöjd då, och det är jag. Detta händer var gång jag tänker på nya högtalare. :)

Det är väl kanon Mats, jag är oxå nöjd, har precis lyssnat på ett par sorgligt underskattade Totoplattor, tambu och kindom of desire.

Visst är det en skön känsla att vara nöjd :)

Vh Christer

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2008-08-28 22:10

Det där brukar drabba mig också med jämna mellanrum. Särskilt faktiskt när man hört något riktigt bra (och dyrt) som man blivit imponerad av. Sedan slår man sig ned därhemma och väntar sig att bli besviken, men tänker "vad nu då, lät det verkligen så här bra?" :)

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2008-08-28 22:14

Magnuz skrev:Det där brukar drabba mig också med jämna mellanrum. Särskilt faktiskt när man hört något riktigt bra (och dyrt) som man blivit imponerad av. Sedan slår man sig ned därhemma och väntar sig att bli besviken, men tänker "vad nu då, lät det verkligen så här bra?" :)

Så är det för mig varje gång jag kommer hem från en hifi-mässa. "Borta bra men hemma bäst" - men visst är det märkligt hur man vänjer sig vid ljudet därhemma och tycker det är världsbäst?

/ B

Användarvisningsbild
crion

Inläggav crion » 2008-08-28 23:02

Fat and happy?
Jo det händer, men av naturen gillar jag utveckling. Det är som roligast när det händer mycket på hemmabioområdet och det planeras hur saker och ting skall lösas.

Jag har fortfarande inte vant mig vid ljudet jag har nu hemma (uppgraderat högtalarna rejält). Finns mycket kvar att upptäcka samtidigt som jag vill börja fuska lite med akustiken igen.

Men det bästa av allt är att all den här planeringen och utforskandet görs med musik på. Assimilerar rätt mycket musik just nu. Roligt att känna sig hungrig på musik och filmupplevelser. Det borgar för en god höst och vinter :twisted:

PS. Gav Alanis Morrisette en chans igen och den är riktigt trevlig hittills. :) DS
100% Digital

Användarvisningsbild
m_persson79

Inläggav m_persson79 » 2008-08-28 23:16

Trevligt men finns det ett syfte jag missat som i princip drabbar alla ljudnördar? :)

Användarvisningsbild
CODY

Inläggav CODY » 2008-08-28 23:35

matså,

de där högtalarna är väl inte så knasiga? Har haft dem i ett hembiosystem. Sen tror jag att den egentliga anledningen till din tillfredställelse är att du maler ditt kaffe. All musik låter bättre med sådant kaffe.

Återgå till Generellt om hifi