BengtO skrev:4 st beg NHT 3.3i, borde man väl få loss för 20-30?
Vad ska du bygga av dem? Eller om du inte ska bygga något, varför fler än
två?
Moderator: Redaktörer
Dividera med 150... glöm inte kostnaden för mdf och ett hundratal slutsteg.paa skrev:Hu många muppo-högtalare får man för en kvarts mille?
guldfisk skrev:Kanske en receiver, processor eller CD-receiver från Meridian. Den kan få stå framme synligt.
40k?
Någon form av dator- och internetkopplad källa med stor, tunn och lätt pekskärm.
20k?
Ett eller två undangömda stereoslutsteg. Kanske Rotel RB-1080.
15-30k
Ett par QM60 eller i14 plus profP-2/4 beroende på vad som passar bäst i rummet (som kommer att befinna sig i en lägenhet med grannar). Eventuella basmoduler befinner sig antagligen inuti en bänk/sideboard. Möjligen också center- och surroundhögtalare, om de kan fås att smälta in i rummet.
50-80k?
Antagligen en undangömd blu ray-spelare.
5k
En 42" plasmateve, undangömd eller på teleskopstativ.
15-20k
En bra, tyst projektor och en nedrullningsbar duk.
25k + 5k
En hyperelegant, högkvalitativ skivhylla.
10k
Någon form av kamouflerad basätare, kanske under eller bakom soffan. Klädda dämpskivor.
3k
Kablar inkl dragning
2k
Summa: 190-240k
crion skrev:Hehe, då skall det vara en jävligt bra proj för 5000kr då.
En medelväg är att köra t.ex. Screen Research, halva priset. Stewart är såklart bäst på solida dukar, men jag skulle helt klart lägga lite mer på projjen när det är så tajt. Infocus X10 plus en Screen Research Solidpix ger förmodligen bättre pris/prestanda resultat.
sportbilsentusiasten skrev:Tror iof att iden var att bygga ett NYTT system från noll.
crion skrev:Hehe, då skall det vara en jävligt bra proj för 5000kr då. :)
En medelväg är att köra t.ex. Screen Research, halva priset. Stewart är såklart bäst på solida dukar, men jag skulle helt klart lägga lite mer på projjen när det är så tajt. Infocus X10 plus en Screen Research Solidpix ger förmodligen bättre pris/prestanda resultat.
phloam skrev:Hellre att jag lägger säg 150 k på att sponsra stans fina biografer än på en sitta-hemma-anläggning. Blir rätt många biobesök!Plus 100k till hifi hemma. Hifi hemma, Bio borta. Say after me:Hifi hemma, Bio borta.
Alexi skrev:phloam skrev:Hellre att jag lägger säg 150 k på att sponsra stans fina biografer än på en sitta-hemma-anläggning. Blir rätt många biobesök!Plus 100k till hifi hemma. Hifi hemma, Bio borta. Say after me:Hifi hemma, Bio borta.
Så du ska få filmen förstörd av bråkiga tonnåringar och ringande mobiltelefoner?
phloam skrev:Alexi skrev:phloam skrev:Hellre att jag lägger säg 150 k på att sponsra stans fina biografer än på en sitta-hemma-anläggning. Blir rätt många biobesök!Plus 100k till hifi hemma. Hifi hemma, Bio borta. Say after me:Hifi hemma, Bio borta.
Så du ska få filmen förstörd av bråkiga tonnåringar och ringande mobiltelefoner?
Får du dina konsertupplevelser förstörda av att stå i ett publikhav?
shifts skrev:BengtO skrev:4 st beg NHT 3.3i, borde man väl få loss för 20-30?
Vad ska du bygga av dem? Eller om du inte ska bygga något, varför fler än
två?
matså skrev:phloam skrev:Alexi skrev:phloam skrev:Hellre att jag lägger säg 150 k på att sponsra stans fina biografer än på en sitta-hemma-anläggning. Blir rätt många biobesök!Plus 100k till hifi hemma. Hifi hemma, Bio borta. Say after me:Hifi hemma, Bio borta.
Får du dina konsertupplevelser förstörda av att stå i ett publikhav?
Om du tänkerefter phloam, så är det väl en liten kanske stor skillnad?
I det ena fallet så vill man ha tyst i det andra fallet så kan det var rätt häftigt vara med publiken o sjunga med. Men det är banne mig inte häftigt att störas av mobiltelefoner, fjortisarnas snack osv osv och damen i höghatt
sportbilsentusiasten skrev:Tror iof att iden var att bygga ett NYTT system från noll.
Eller är det ok att köpa beggade prylar o starta med sitt eget system som det står idag?
subjektivisten skrev:sportbilsentusiasten skrev:Tror iof att iden var att bygga ett NYTT system från noll.
Eller är det ok att köpa beggade prylar o starta med sitt eget system som det står idag?
Det är öppen tolkning så kör vilket du vill eller båda
subjektivisten skrev:sportbilsentusiasten skrev:Tror iof att iden var att bygga ett NYTT system från noll.
Det är öppen tolkning så kör vilket du vill eller båda
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 13 gäster