Konstig Hifidröm!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Konstig Hifidröm!

Inläggav matså » 2004-09-30 20:32

Hej alla

Jag hade en konstig hifidröm i natt. I drömmen så var det en tävling mellan fem av världens bästa högtalartillverkare. Följande företag hade fem repensentaner med sig.

Lag 1: QRs med högtalarbyggmästare, Sladd

Lag 2: Audio Pro med högtalarmästare, Mats

Lag 3: Carlsson med högtalmästare, Ranefjord

Lag 4: Kef med högtalarmästare, Lindroos
Lag 5: Jm Lab med högtalarmästare, Flint

Under tiden som de andra fyra lagen fick instruktioner om hur tävlingen skulle gå till sov mats. Klockan hans ringde och Mats for som skottspole till tävlingen. Väl där såg han Sladd sitta lite nonchalant och glodde surt på Mats. - Ja ja bara för att man är en av världens rikaste och äger Transparent så behöver man inte komma försent som en fin herre - förlåt som mycket sa jag.

Tävlingen gich ut på att göra världens bästa högtalare som samtidigt lockade tjejerna också.

Ok nu började vi bygga, testa, svära, jubla och mäta, Flint sjöng något om en gammal man gör så gott han kan. I drömmen var jag fantastiskt på att mäta, rent genialisk 8O

Det hela slutade med att jag vann tävlingen. De var en högtlare som kunde ställa in ljudet själv automatiskt och den kunde gå och ställa sig där den lät bäst. Dessutom dammade den av sig själv.

Hur det gick för de andra minns jag inte förutom att sladd blev sur för att jag vann. Sorry sladd

Herregud hur kan man drömma sådant här 8O Jag som hatar formler.
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2004-09-30 20:41

:lol: Så kul du har det! Jag kommer bara ihåg en dröm vartannat år och de är aldrig så kul!
Konceptartist Serenia på Spotify/ Youtube etc.
Rester o.dyl. som Nattlorden

Användarvisningsbild
-lindvall-

Inläggav -lindvall- » 2004-09-30 21:07

En fantastisk dröm mats! Jag brukar också drömma hifidrömmar ibland, men jag har aldrig drömt något så sammanhängande om hifi som du gjort här!

Jag gör en populärpsykologisk tolkning av din dröm: Du känner att dom "stora pojkarna" ligger ett steg före dig (dom fick vara med om genomgången av tävlingen) men att du i slutändan ändå är nöjd med din egen hifi eftersom du stod som segrare i den prestigefyllda tävlingen. Mats går inte bara som en perfekt gud, numera bygger han högtalare som en också! ;-) Kul att du delade med dig av drömmen!
Avaktivera gif-smilare i alla poster. Alltid.

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-09-30 23:48

Hej!

Skoj :)! Modigt :D!

A* ha aldrig haft några hifidrömmar men om så kanske den handlA* samt alla de andra
esoteriska hifiFantaster satt tillsammans på OZ eller nåt, vem vet? (Inte A*(debisi 8)!))

Mvh A*

Marbrink

Inläggav Marbrink » 2004-10-01 00:02

Audiomanikern: Kollar du också OZ? Då har vi nåt gemensamt förutom hifi! :D

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-10-01 14:20

Hej m!

Schysst :D! OZ är bra/bättre/bäst :)!

Mvh A*(ldrig OT!)

Maarten

Inläggav Maarten » 2004-10-01 16:31

Hööru Mats! Du kluddade väl inte ned konstruktionsdetaljerna precis efter du hade vaknat. Många stordåd har kommit ut ur drömmar....

Känner en snubbe med 52 patent inom kraftdistribution (för ASEA/ABB), många av dem används än idag. De flesta insikterna och lösningarna kom under natten som drömmar. En professor på Chalmers ville ha honom som föreläsare om intuition och problemlösning och kreativitet. Han nobbade med insikten att det går inte att lära ut, med mindre än att det behövs en psykoanalys för att frigöra dessa möjligheter.

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-10-01 16:56

Hej igen!

Om man har ett kreativt yrke somså att utan inspiration blir/kan typ ingenting
åstadkommas tror A*tt det som särskilja proffs ifrån A*matör är förmågan att
måndagsmorgon nyktert helt enkelt slå på inspirationen samt starta skapandet
medan A*matör måhända måste invänta lördagsnatt för intoxikerat inoverande!

Vem vet? (Inte A*!)

Mvh A*

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2004-10-01 18:12

Kära vänner. Jag måste tiga som muren eftersom mina konkurrenter är medlemmar här precis som jag. Den ene är till och med admin. Och skulle jag sagt något så hade Audio Pro dödat mig med en gång. Hm B & W är här utanför och försöker spionera :D 8)
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Julle_Jansson

Inläggav Julle_Jansson » 2004-10-02 01:01

Där ser man. Själv drömde jag att jag blev avstängd från Faktiskt.se av Naqref och Timbre(????) för att jag var för slarvigt klädd. Kändes väldigt jobbigt...

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2004-10-02 01:27

Kan de se oss nu också??? Ja Timbre är farlig han :D

Återgå till Generellt om hifi