Utvecklingen inom HiFi?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2004-10-02 02:27

Harryup skrev:...och inte inspelningstekniska fulträffar.

"inspelningstekniska fulträffar" - Lysande!

Freudian slip eller medveten felstavning? :D

Jag tycker vi införlivar ordet "fulträffar" som en beskrivning på något som var tänkt att bli en fullträff men som slutar som raka motsatsen :-)

/ B

Användarvisningsbild
Hatoil

Inläggav Hatoil » 2004-10-04 22:47

Albumet Veneer på LP låter kasst, likaså några cd-singlar jag har med honom. Överstyrt. Annars är det ju precis en sådan här artist man skulle vilja ha bra inspelad. Crosses vet jag inte om jag har, det är en ep eller nåt, va?

Annars brukar, tycker jag, heminspelat ofta låta bättre än storbolagsproduktioner.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2004-10-13 13:57

På prylsidan tror jag att utvecklingen går mot mer ”totalupplevelse”. Det räcker inte bara med ljud och musik. Filmsidan har ju tagit in flerkanalljudet i hemmiljön. Kanske tar HiFi i sin tur in bilden som stämningshöjare i form av laserteknik och holografi. En tredimensionell orkester på scenen bredvid den öppna spisen i vardagsrummet. Givetvis har man fåtöljen på en räls som går från ena sidoväggen till den andra i rummet så att man kan göra den traditionella snabba sidoförflyttningen förbi scenen som vi (ni som har TV) har vant oss vid från viddeorna.
För skivindustrin/musikutbudet tror jag att nätet kommer att få större betydelse. Betald nedladdning. Prenumeration på list och skräpmusik.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2004-10-13 13:59

Ja kanske.

Nagrania

Inläggav Nagrania » 2004-10-13 14:56

Hemska tanke. 8O Åsså kommer man inte att sälja några fysiska skivor längre utan det blir "pay per wiev"....så mycket plats man kommer att få. Inga skivhyllor och bokhyllor behövs eftersom böckerna är elektroniska. Här om dagen satt jag bredvid en snubbe på T-banan som tog fram sin laptop. Aha tänkte jag han ska jobba lite på hemvägen....men nej han skulle bara titta på ett inspelat underhållningsprogram. :lol:

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2004-10-13 18:13

Nagrania skrev:Hemska tanke. 8O Åsså kommer man inte att sälja några fysiska skivor längre utan det blir "pay per wiev"....så mycket plats man kommer att få. Inga skivhyllor och bokhyllor behövs eftersom böckerna är elektroniska. Här om dagen satt jag bredvid en snubbe på T-banan som tog fram sin laptop. Aha tänkte jag han ska jobba lite på hemvägen....men nej han skulle bara titta på ett inspelat underhållningsprogram. :lol:

Usch vilken madröm. Jag kanske är gammal och gagig men jag vill ha skivorna och känna på dom. Ok jag är inte som fanatikerna som vill ha världens finaste album(att titta på), perfekta dvdfodral osv. För jag anser att jag skall ju inte titta på det(fodralet), men däremot vill ja något fysiskt i spelaren.
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Föregående

Återgå till Generellt om hifi