Jag lyssnade lite på några skivor jag hade med mig och det lät rätt så trevligt, jag blev inte jätteimponerad av Cremonorna men dom var inte dåliga på något sätt. Krellen har jag själv haft hemma o testat så den var jag lite mer bekant med och den är trevlig och för att vara Krell så är den bra prissatt.
Men i det andra rummet så hade dom ställt upp Magnepan MG 1.6/QR tillsammans med slutsteget Audio Research VS55, även försteget var från Audio Research i form av SP16(eller var det kanske SP16L?). Som cd användes en modell från Arcam, vilken är jag inte hundra på men jag misstänker att det var nya FMJ CD33T.
Nu till intrycken av den anläggningen, jag har aldrig lyssnat på Magnepan mer än en liten kort stund för länge sen så någon uppfattning om dom hade jag inte före nu. Så fort musiken kom så blev jag rätt så förvånad, det ljudet hade jag inte förväntat mig från dom högtalarna. Det var väldigt högupplöst, spelade mycket bättre i övre registren än Cremonan jag lyssnade på precis innan. I basområdet så var magnepanen också väldigt trevlig finns kanske lite mer att hämta längst ner men och andra sidan så spelade väldigt "snabbt". Så personligen skulle inte skämmas om det stod ett par Magnepan hemma hos mig.
Nu är det inte nya högtalare jag är ute efter men om det hade varit det så hade Magnepan vara ett högintressant alternativ.