Moderator: Redaktörer
Harryup skrev:Har avlägsna släktingar till NN's grejor. Dvs Paradigm Servo-subbor, JBL2227 mellan 80-675Hz och däröver JBL2450 2" driver med Tractrixhorn.
Att det kanske finns termiska problem kan ju vara riktigt, men med dessa grejor som har en verkningsgrad på 100dB för 2227 och 112dB för 2450 så kommer det nog inte bli särskilt varmt i hemmiljö.
Problemen är säkert mycket större om man spelar med mer än en och annan Watt. Basarna tål 650W och driverna tål 250W.
Så NN lär ha liknande förhållande.
Och subborna mina har inga extra filter vilket ju normalt är fallet utan bara ett servosystem med en 400W.
Jo, hade enkla passiva filter först, sedan aktiva analoga filter, och därefter 2 olika digitalafilter. Det har hela tiden låtit bättre och bättre vartefter jag har bytt. Bl.a. så definitionen i stereobilden är extrem med dom digitala filtren. Folk tror att jag spelar med centern inkopplad på stereo eftersom allt ligger "still" oavsett ton. Ex ett instrument är realistiskt stort och inte som något "moln" beroende på ton.
Och transientsvaret är bättre då man kan ställa in tidsfördröjning och fas steglöst i filtret.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 34 gäster