8-kanals slutsteg

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2004-11-12 00:05

Svante skrev:
Flint skrev:Vad kan man anse av ovannämnda energier orsaka påverkan i mina hörselorgan som därefter och därav orsaka stor musikalisk upplevelse.

Fenomenet är av generell karaktär och vågorna kunna öfverföra vilken information som helst. Vi ha här endast behandlat mediet vari informationen öfverförs, intet har sagts om informationens art.

Hörselorganet påverkas för öfrigt icke direkt av energierna, utan snarare af det momentana lufttrycket intill nämnda organs yttre membran (hvilket ofta kallas trumhinna). Visserligen är detta tryck ett resultat af öfverförd energi, men det är alltså i hufvudsak molekylernas spatiala packningstäthet som afgör rörelsen hos trumhinnan.

Belefvade hälsningar
S. Nobb

Makalöst. Jag försökte ta till mig det tekniska budskapet men magen hoppade och guppade i musikalisk otakt pga. skrattanfall så det gick bara inte.

Användarvisningsbild
Mr_Ekan

Inläggav Mr_Ekan » 2004-11-12 00:16

Svante, väldigt kul och lärorikt att läsa dina inlägg tänkte jag bara tillstå. Var du examinator på tentan lr?

Kinetisk/potentiell energi är ju fysik som t.o.m. en annan är med på :) .

Ekan

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2004-11-12 00:17

Mr_Ekan skrev:Var du examinator på tentan lr?

Yup.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2004-11-12 09:51

Skillnaden mellan 4 och 16 basar är ju inte stor, speciellt inte 8 och 16
NN

Föregående

Återgå till Generellt om hifi