byta LTS 3v mot Pip

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Ondjultomte

byta LTS 3v mot Pip

Inläggav Ondjultomte » 2005-01-05 04:03

Jag funderar att byta mina LTS 3v mot ett par Pip, pga brist på utrymme... om man bort ser från att pip inte är ett par fullregistershögtalare, så borde det inte vara ett direkt nerbyte eller?

rummet jag har LTSarna inu är bara på ca 11 m^2 så stoar golvare är inget bra alternativ just nu , tyvärr...

vad tror ni?

Användarvisningsbild
Bamsefar

Re: byta LTS 3v mot Pip

Inläggav Bamsefar » 2005-01-05 08:26

Ondjultomte skrev:om man bort ser från att pip inte är ett par fullregistershögtalare

Ino Audio piP är visst ett par fullregisterhögtalare. Men om du förväntar dig 17Hz så går dom inte riktigt så djupt ;)

För övrigt en mycket bra plan.
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Re: byta LTS 3v mot Pip

Inläggav Johan_Lindroos » 2005-01-05 13:51

Vad nu då? Högtalarna är ju det sista man gör sig av med om man bor trångt. Då får man ju slänga ut något annat istället. Jag tycker du ska ha dem kvar.
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
Kakan

Inläggav Kakan » 2005-01-05 16:27

Jag sitter i den lyckliga sitsen att ha både LTS-3v-f1 och piP som jag kan alternera mellan :D

Visst är det en skillnad mellan, dem och då kanske främst i basområdet, men är det kris på utrymme så är det väl inte ett så farligt byte 8)

Jag hoppas du inte avyttrar, utan bara ställer undan LTS-3v i något lämpligt utrymme tills du får tag på fler kvadratmeter att husera anläggningen i :wink:
Kakan - kan ibland...
/ Arne Hellberg

Återgå till Generellt om hifi