Mårten Design Coltrane: Product of the Year Award 04 i Hifi+

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Robert

Inläggav Robert » 2005-01-16 12:12

Rydberg skrev:
patrikf skrev:Rydberg, det är säkert ingen större skillnad på vår verklighetsuppfattning. Det är snarare en skillnad om språkvård och allmän begreppsförvirring. Man bör inte presentera information som grundas på subjektiva upplevelser som objektiva utsagor. Håll isär begreppen!
Det håller jag med om och det var mer en fundering från början eftersom jag har haft väldigt dåliga erfarenheter med AZ snarare än ett objektivt fakta. Jag vidhåller fortfarande att AZ förvanska signalen och det borde vara klart mätbart (eftersom det är hörbart)

Rydberg:

Mät signalförlusterna i kablarna som funktion av frekvens för att få det hela ur världen.

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2005-01-16 12:46

Eller lyssna på mellanskillnaden på det du stoppar in i kabeln och det som kommer ut i andra änden...
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Jorma_inaktiv

Inläggav Jorma_inaktiv » 2005-01-18 10:33

Johan_Lindroos skrev:Jag kännere att jag mpste kommentera Rydbergs förslag på budget-Neutrik RCA. Undvik dessa RCA-kontakter till varje pris? De är nämligen felkonstruerade då ytterhylsan har något för liten diameter och är extremt styv. Den kan alltså fastna såpass hårt i RCA-honan att den kan gå sönder.

Jag måste komentera detta, men då det ligger off topic tar jag upp det i en ny tråd.

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2005-01-18 13:20

Robert skrev:
Rydberg skrev:
patrikf skrev:Rydberg, det är säkert ingen större skillnad på vår verklighetsuppfattning. Det är snarare en skillnad om språkvård och allmän begreppsförvirring. Man bör inte presentera information som grundas på subjektiva upplevelser som objektiva utsagor. Håll isär begreppen!
Det håller jag med om och det var mer en fundering från början eftersom jag har haft väldigt dåliga erfarenheter med AZ snarare än ett objektivt fakta. Jag vidhåller fortfarande att AZ förvanska signalen och det borde vara klart mätbart (eftersom det är hörbart)

Rydberg:

Mät signalförlusterna i kablarna som funktion av frekvens för att få det hela ur världen.

De är som tur väl sålda för länge sedan, sen tror jag det är andra mekanismer än ett verkligt amplitudfall som ger det märkliga ljudet, vad vet jag inte....
Class only looks like arrogance from below.

Föregående

Återgå till Generellt om hifi