Iofs är Accuphase rätt lätt att överträffa på SACD då de samplar om allt till PCM innan det processar. Inte då sagt att 100/101 är dålig, men med tanke på den potential SACD har så borde det gå att göra bättre.
Jag är själv lite småsugen på Esoteric DV-50, lite enklare maskin iofs men den verkar hålla bra kvalitet och har fått fina recensioner.
Jag har läst någonstans om att Esoteric ska släppa en tyngre multimaskin som kommer heta något i stil med UX-1 eller nått sånt, kommer inte ihåg exakt.
Kan väl inte vara svårt att spöa en Accu-cd?
Snygga byggen men spelar inte bättre än en vanlig Sony. Accuphase har aldrig fått mig att vilja lägga på fler plattor.
hali skrev:Iofs är Accuphase rätt lätt att överträffa på SACD då de samplar om allt till PCM innan det processar. Inte då sagt att 100/101 är dålig, men med tanke på den potential SACD har så borde det gå att göra bättre.
Intressant, betyder ovan att PCM är sämre än DSD? Tappar man upplösning eller vad? Accuphase samplar väl inte DSD till PCM 16/44 och om de samplar om till PCM 24/96 eller 24/192 så bibehålls väl informationen?
Det verkar vara vanligt att sampla om till PCM i SACD-spelare. Krell säger såhär om sin SACD standard: "Matched 24-bit / 192 kHz DACs are used on all channels". Upplösningen med 24/192 borde vara helt tillräcklig!
Jag äger numer en DP 65 och den har en helt klart underbar byggkvalitet. Ljudet är helt ok även om jag nog faktiskt håller min fd CDfix som strået vassare. Den kändes mer kraftfull på något vis. Accuphasen är dock värd varenda krona pga finnishen. Och nej jag saknar definitivt inte random mm
Kan däremot inte hålla med om att någon Sony skulle vara lika bra så till vida att dom inte har någon monstercd jag inte har lyssnat på.
Vilken ES-modell som helst. Eller typ Pioneer PD95, eller någon Denonvärsting. Accuphase är dessa märken men med lite anabola över ljudet och med maffigare förpackning. Vilken Linn/Naimspelare
lirar skiten ur dom. Jag är inte ett dugg impad av Accuphase om vi snackar rent musikmässigt.
Birger; Du må ha rätt i sak, men varför måste linn/naim-anhängare alltid använda uttryck som 'lirar skiten ur', 'leker med' etc. Det blir så förutsägbart och onyanserat.