Malmömässan.. bäst / sämre, synpunkter

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
besan

Inläggav besan » 2003-10-28 12:18

Jag är helt klart för att man skall dema med nästan vilken musik som helst gärna starkt :D

//jonas
Om det inte var meningen att man skulle äta djur, varför är dom då gjorda av kött ??

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2003-10-28 23:13

Hmm, trevligast på mässan var nog Ranefjord och Naqref själva. Ett par mycket mysiga människor! Kul att få träffa er!

Angående Amphion Krypton och Kora så var det inte bara Infected Mushroom, med låten Never Ever Land, som fick anläggningen visa vad de kunde. Innan min skiva sattes in i cd-spelaren så spelades en slags domedagskör i avgrundsdjup moll med anslag av medeltid. Detta var ngt som vekligen fick det verkliga rummet att försvinna och flyga bort. :P
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Meridian

Inläggav Meridian » 2003-10-29 00:07

Pipes_vinylgud: Ska bli kul att höra rapport!!! :)

Krypton gav försmak tycker jag, trots för litet rum... Och vad jag hörde så hade dom bara körts 10-20 timmar. Så mer inspelning, något rejälare elektronik och ett luftigare rum.. Då kan det hända grejor. Ska bli väldigt väldigt spännande att höra dom på riktigt vid tillfälle! :)

(Om nån undrade om priser så kostar det ungefär såhär: Krypton 106tkr, Kora Monoblock ca50tkr paret. Kora försteg ca 40tkr. Audiomecca Mephisto Ca 70tkr. :wink: )

Sen det där med volym på mässor... Väldigt väldigt svårt.. jag brukar försöka fråga ifall det är lagom när jag demar, men ofta vågar inte folk säga ifall det är för högt eller lågt. :) Man blir lite "trigger-happy" på mässor också.. Och lite "skadad" efter flera timmar i röran. Men kul är det! :D
Jonas, Branchkoppling till Ljudmakarn

Föregående

Återgå till Generellt om hifi