Hegel H1

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

hajen1

Inläggav hajen1 » 2005-03-07 09:26

Birger skrev:Då är det ju bra att Hotspur rör sig i begagnatmarknaden. Då är ju alla glada, Hotspur förlorar ju inga pengar på karusellerna. :D

Är det någon som vet var man kan lyssna på Hegel i Sverige (gärna Stockholm) ???
Sätts dom ihop i Norge eller någon annanstans??

Hej!
Hegel kan avlyssnas hos Ljudmakarn i Stockholm.

hälsningar
Hasse

Användarvisningsbild
__10

Inläggav __10 » 2005-03-07 09:51

Birger skrev:Är det någon som vet var man kan lyssna på Hegel i Sverige (gärna Stockholm) ???

Ljudmakarn för väl Hegel, men jag har ingen aning om vad de har hemma...

[edit]Shit, sen.[/edit]

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2005-03-07 11:41

Tackar och bockar :D

Skall bege mig ner och lyssna någon dag.

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2005-03-07 12:34

Ser förresten att Oslo Hifi Center rear ut en del intressant hifi, t ex Hegel P2 för 5000 NOK...

HEGEL P2 (B)
Prisbelønnet fullbalansert forforsterker fra norske Hegel. Benytter Hegels patenterte SoundEngine lydmoduler.
Veil: 9.995,- NÅ KUN: 4.995,-

Sladd

Inläggav Sladd » 2005-03-07 12:41

Hotspur skrev:
Man blir - jag lovar - galen.

Ojdå, tur man inte bidrar till det genom att byta prylar hos dig då..

Är det förresten inte din uppgift att härleda dessa okunniga och
vankelmodiga
stamkunder? Det vore väl bättre än att "bli galen"?
I den bästa av hifi-handlarvärldar förvandlas ju (okunniga och
vankelmodiga) kunder, till (kunniga och trygga) stamkunder.. :twisted:

Att härleda kunderna är både svårt och lätt. Går man t ex till pappan hamnar man i Certolicellerna, en fantastisk fabrik som jobbar skild från resten av kroppen med att tillverka ny mänsklighet. Inte ens immunförsvaret når in för då skulle det nya stötas bort som varandes kroppsfrämmande. Och någon måtta måste det ju vara även på tiltron till min möjlighet att påverka...

mvh

,

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2005-03-07 12:57

Visst, men om du sålt en fin förstärkare till en stamkund som bara fyra månader senare är så missnöjd och vankelmodig att han kommer tillbaks och är beredd att förlora flera tusen på att bli av med apparaten, så har du knappast gjort ett gott jobb i första läget?

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2005-03-07 13:03

Hotspur skrev:Visst, men om du sålt en fin förstärkare till en stamkund som bara fyra månader senare är så missnöjd och vankelmodig att han kommer tillbaks och är beredd att förlora flera tusen på att bli av med apparaten, så har du knappast gjort ett gott jobb i första läget?

Hur är man en stamkund om man inte köper apparater regelbundet?

Eftersom jag nästan aldrig köper apparater kan jag aldrig vara en stamkund, och sådana som mig vill nog inte hifihandlarna ha i allmänhet... :?
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2005-03-07 13:09

Birger skrev:Då är det ju bra att Hotspur rör sig i begagnatmarknaden. Då är ju alla glada, Hotspur förlorar ju inga pengar på karusellerna. :D

Är det någon som vet var man kan lyssna på Hegel i Sverige (gärna Stockholm) ???
Sätts dom ihop i Norge eller någon annanstans??

Hegel finns på Ljudmakarn.

xxx reklam från JL New Home Tech./Budha: (de som inte vill ha reklam får blunda nu): Där finns även en NORMA IPA-100R som har liknande egenskaper/finesser som Hegel H1. Kan ju vara något att jämföra med alltså. Slut reklam. Nu kan man läsa vidare. xxx

Konstruktören är norsk och mycket trevlig. Jag vore förvånad om de inte tillverkas i Norge. Det står säkert på baksidan av apparaten var den är tillverkad. Hegel verkar ha sunda intentioner med apparaterna.

Edit: Såg nu i efterhand att svar på var Hegel finns att köpa redan givits.
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Sladd

Inläggav Sladd » 2005-03-07 13:52

Hotspur skrev:Visst, men om du sålt en fin förstärkare till en stamkund som bara fyra månader senare är så missnöjd och vankelmodig att han kommer tillbaks och är beredd att förlora flera tusen på att bli av med apparaten, så har du knappast gjort ett gott jobb i första läget?

Du har helt rätt. Stamkund i mitt inlägg skulle vara med "".

Ditt förmodade exempel har nog aldrig hänt mig däremot och skulle det hända erbjuds kunden såklart en synnerligen bra deal. (detta kan vi inte vara ensamma om. Att hjälpa en kund som fått helt fel rådgivning pga av jag skulle ha en dålig dag eller missförstått något är självklart, vi finns ju kvar och är rädda om vårt rykte.)

Sedan finns det kunder som redan på Certolistadiet predestineras att inte ta goda råd eller lita på någon alls inkluderat sig själva. De är inte så mycket att göra åt. men de kan göra en galna...

JonasP:

"Regelbundet" är ju ett ganska omfångsrikt ord. Jag gör varje månad affärer med stamkunder till butiken. De kan ha handlat allt hos oss under en 20-årsperiod men inte varit inne på 3 - 4 år.

mvh

.

EngelholmAudio_inaktiv

Inläggav EngelholmAudio_inaktiv » 2005-03-07 14:24

En stamkund som köper flera gånger per år kan ju antingen byta sin förstärkare 4, 5 gånger, alternativt köpa ny förstärkare, byta ut sin cdspelare, nya kablar, ny stereobänk och kanske en strömrenare.

Tar man det senare faller och uppgraderar allt detta under loppet av ett år är man ju rätt regelbunden men har ändå kanske inte gjort så många felaktiga köp. Kanske inte stammis än, men på god väg kanske!??

Hotspur - kul du är nöjd med förstärkaren! Ligger den på 13 lök ny eller? Hegel ger ett gott intryck och ger möjlighet att växa: deras slutsteg är inte direkt litet...
vänligen
// Pär Engelholm
// Engelholm Audio (.com)
// info@engelholmaudio.com

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2005-03-07 23:00

Konstruktören är norsk och mycket trevlig.

Menar du Bent Holter? Han hörde i alla fall av sig i går och hade tydligen läst denna tråd, han undrade vad det var för finesser som skulle krävas för att jag skulle ge ett högre betyg än "3". Mycket trevlig herre, som det verkar.

EA: Priset är 13 990:- och mer info om Hegel H1 finns HÄR.

Användarvisningsbild
Bravo

Inläggav Bravo » 2005-03-08 02:25

:? Gyttjebrottning!
Bravo

Föregående

Återgå till Generellt om hifi