Hotspur skrev:Visst, men om du sålt en fin förstärkare till en stamkund som bara fyra månader senare är så missnöjd och vankelmodig att han kommer tillbaks och är beredd att förlora flera tusen på att bli av med apparaten, så har du knappast gjort ett gott jobb i första läget?
Du har helt rätt. Stamkund i mitt inlägg skulle vara med "".
Ditt förmodade exempel har nog aldrig hänt mig däremot och skulle det hända erbjuds kunden såklart en synnerligen bra deal. (detta kan vi inte vara ensamma om. Att hjälpa en kund som fått helt fel rådgivning pga av jag skulle ha en dålig dag eller missförstått något är självklart, vi finns ju kvar och är rädda om vårt rykte.)
Sedan finns det kunder som redan på Certolistadiet predestineras att inte ta goda råd eller lita på någon alls inkluderat sig själva. De är inte så mycket att göra åt. men de kan göra en galna...
JonasP:
"Regelbundet" är ju ett ganska omfångsrikt ord. Jag gör varje månad affärer med stamkunder till butiken. De kan ha handlat allt hos oss under en 20-årsperiod men inte varit inne på 3 - 4 år.
mvh
.