Moderator: Redaktörer
Piotr skrev:Marley och Ramones låter tårta på en bra anläggning.
För f-n SvanteE det så att du inte diggar Punk å Reggej?
Phil Spector knåpa till nåt eller ett par av Ramones album.
Marley har släppt flera album med bra ljudkvalitet. Ska kolla vicka som är de bättre. Har för mig att jag håsat Live och Rastaman Vibration tidigare.
/Peter
Svante skrev:Punk: Har det nånsin låtit bra?
DrMabuse skrev:Finns det någon anläggning som kan låta så att det låter som om Håkan Hellström träffar en enda ton någotsånär rent?
Om låta illa är kriteriet för punk så måste Hasse "Kvinnaböske" Andersson vara punkare
profbd skrev:det spelar ingen roll hur bra jazz och patricia barber låter musiken är hissmusik och sådan besudlar inte membranen i mina i28or
Morello skrev:profbd skrev:det spelar ingen roll hur bra jazz och patricia barber låter musiken är hissmusik och sådan besudlar inte membranen i mina i28or
Barber är en talangfull, bildad, mogen och uttrycksfull musiker. Det är ok att inte gilla hennes konst eller att inte kunna tillgodogöra sig hennes uttryck , men att kalla det hissmusik är direkt okunnigt och säger faktiskt mer om dig än om musiken.
Barber är en talangfull, bildad, mogen och uttrycksfull musiker. Det är ok att inte gilla hennes konst eller att inte kunna tillgodogöra sig hennes uttryck , men att kalla det hissmusik är direkt okunnigt och säger faktiskt mer om dig än om musiken.
Vee-Eight skrev:Morello skrev:profbd skrev:det spelar ingen roll hur bra jazz och patricia barber låter musiken är hissmusik och sådan besudlar inte membranen i mina i28or
Man måste inte gilla Barber. Har för mig att tom du förbannade vissa spår på senaste plattan.
Morello skrev:Vee-Eight skrev:Morello skrev:profbd skrev:det spelar ingen roll hur bra jazz och patricia barber låter musiken är hissmusik och sådan besudlar inte membranen i mina i28or
Man måste inte gilla Barber. Har för mig att tom du förbannade vissa spår på senaste plattan.
Nej, man måste inte gilla Barber, men det är okunnigt att kalla musiken för hissmusik - då har man inte tillgodogjort sig hennes uttryck. Hissmusik/muzak är som bekant något helt annat, inte sant?
Vee-Eight skrev:Morello skrev:Vee-Eight skrev:Morello skrev:profbd skrev:det spelar ingen roll hur bra jazz och patricia barber låter musiken är hissmusik och sådan besudlar inte membranen i mina i28or
Nej, man måste inte gilla Barber, men det är okunnigt att kalla musiken för hissmusik - då har man inte tillgodogjort sig hennes uttryck. Hissmusik/muzak är som bekant något helt annat, inte sant?
Nä, inte för en som är totalt ointresserad av Barber. En som dessutom avskyr Barber skulle också tillskriva henne mer färggranna uttryck än så. Men man är inte mindre kunnig för sin avsky av en specifik artist/musiker/konstnär, eller för en hel genre. Kanske skulle man kalla det för respektlöst.
Morello skrev:NU jämför ni äpplen med päron.
Avsky Barber så mycket du vill, men det är lik förbaskat okunnigt att påatå att det är hissmusik, barockmusik, dödsmetall eller någon annan genre helt utan beröringspunkter.
Morello skrev:Lyssna tex. på Dada Fair:
www.myspace.com/dadafair
Bandet spelar för övrigt live 12:e januari på "Landet", Telefonplan i Stockholm.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster