Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Tyvärr är effekten liten och det är också detta som gjort det överkomligt att erhålla den goda OL-bandbredden.
Dahlqvist skrev:Morello skrev:Tyvärr är effekten liten och det är också detta som gjort det överkomligt att erhålla den goda OL-bandbredden.
Vad beror det på lite mer exakt undrar en yngling? Att man inte behöver så mycket OL-gain eller på att man kan hålla nere antalet steg i förstärkaren eller något annat?
/D
Morello skrev:Bäste yngling,
Med lägre spänning följer att utbudet av trissor ökar, varpå chansen att hitta någonting med små paracitkapacitanser ökar och därmed ökade även chansen för god OL-bandbredd.
Morello skrev:Dahlqvist skrev:Morello skrev:Tyvärr är effekten liten och det är också detta som gjort det överkomligt att erhålla den goda OL-bandbredden.
Vad beror det på lite mer exakt undrar en yngling? Att man inte behöver så mycket OL-gain eller på att man kan hålla nere antalet steg i förstärkaren eller något annat?
/D
Bäste yngling,
Med lägre spänning följer att utbudet av trissor ökar, varpå chansen att hitta någonting med små paracitkapacitanser ökar och därmed ökade även chansen för god OL-bandbredd.
Callisto skrev:Behöver färre antal trissor också vilket också ökar chansen att alla trissor är "bra"
Ragnwald skrev:För mig har alltid Sentec varit ett varumärke jag lyft lite på smilbandet åt.
Kanske jag ska revidera mitt omdömme genom seriös lyssning.
DrFunk skrev:Det kliar i fingrarna att börja pula på en klon! Och eftersom tillverkning är nedlagd så borde väl konstruktören bara bli stolt eller vad tror ni?
Har dock hört att produktionen lades ner pga att utgångstrissorna slutade tillverkas. Någon som vet om det stämmer?
Kretsschemma någon
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster