Moderator: Redaktörer
Vad har du för problem med EAC?
enJohn skrev:Har inte läst länken, men fick liknande fel när jag inte var inloggad som administratör på datorn. Är du det?
/en john i all hast
Tompa_39 skrev:Vad har du för problem med EAC?
..se länken i första inlägget, men i stort är det att EAC vägrar se att det sitter en Audio CD i spelaren, trots att windows gör det.
tack för tipset annars om Easy CD-DA ska kolla in det.
petern skrev:Har du kollat här?
http://www.minhembio.com/forum/index.ph ... pic=174300
Jag följde den slaviskt och då blir EAC snabb o smidig.
/Peter
Bill50x skrev:dBpoerAMP rekommenderas. Superenkelt gränssnitt, man är igång på några sekunder utan att ställa in något alls mer än till vilket format man vill konvertera. Programmet är gratis om man struntar i möjligheten att konvertera till mp3.
dBpowerAMP rippar i två steg (om du vill vara npggrann) och läser om sådant som inte stämmer. Sedan får du dessutom en logg som bekräftelse.
/ B
TCM skrev:Bill50x skrev:dBpoerAMP rekommenderas. Superenkelt gränssnitt, man är igång på några sekunder utan att ställa in något alls mer än till vilket format man vill konvertera. Programmet är gratis om man struntar i möjligheten att konvertera till mp3.
dBpowerAMP rippar i två steg (om du vill vara npggrann) och läser om sådant som inte stämmer. Sedan får du dessutom en logg som bekräftelse.
/ B
Det är väl så att om du vill ha extra säker ripping (rippning?) så måste du hosta upp några dollar? Se min länk ovan för en jämförelse av de olika modellerna. Det är ju för den här extra säkerheten som de flesta väljer EAC.
TCM skrev:Jag använder själv dBpoweramp ibland, men jag var under uppfattningen att om man ville ha en säker rip (gratis) så var det EAC som gällde - så är kanske inte fallet då? Vet du om det finns någon möjlighet att gå runt mp3-"problemet"? Det går inte att lägga in lame i katalogen?
Således finns inga som helst vettiga skäl att hålla på med stenåldersprogramvaran EAC.
Tompa_39 skrev:hmm, nåt skumt upptäckte jag nu med dbpoweramp, det blir fel på varannat spår, dvs, om jag väljer udda spår först (1,3,5...) och rippar dom och sen laddar CD:n igen och väljer jämna (2,4,6...) då funkar det, om jag däremot väljer alla spår så blir det error på alla jämna
Dunderklumpen skrev:Tompa_39 skrev:hmm, nåt skumt upptäckte jag nu med dbpoweramp, det blir fel på varannat spår, dvs, om jag väljer udda spår först (1,3,5...) och rippar dom och sen laddar CD:n igen och väljer jämna (2,4,6...) då funkar det, om jag däremot väljer alla spår så blir det error på alla jämna
Oj då! Detta har jag aldrig upplevt med dBPoweramp..
Är skivan kopieringsskyddad? Om den är det brukar detta program få problem...
Dunderklumpen skrev:
Tompa_39 skrev:Dunderklumpen skrev:
Nej, men skivan har varit lite "besvärlig", å andra sidan blev det likadant med en "lätt" skiva, nåja, vi får se hur det går. programmet verkar iallafall klockrent. kanske dags att byta DVD-brännare.
snooker skrev:Hur lång tid tar det att rippa en CD till FLAC på ett ungefär?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster