Moderator: Redaktörer
celef skrev:allt är ju i och för sig designat för inget är ju ickedesignat, även den till synes fulaste sak har ju någon bestämt hur den ska se ut, dvs designat eller formgivit den
tyvärr är design idag ett lika slitet ord som referens eller studio eller signatur i hifivärlden
tvett skrev:Ska vi börja diskutera skillnaden på formgivning och design?
KarlXII skrev:Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag har ju hellre en snygg högtalare som låter bra än en ful högtalare som låter [s]dåligt[/s]bra.
subjektivisten skrev:KarlXII skrev:Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag har ju hellre en snygg högtalare som låter bra än en ful högtalare som låter [s]dåligt[/s]bra.
Jag väljer hellre en okej eller t o m ful högtalare som låter underbart än en som ser bra ut men som låter okej.
Vovven skrev:Kan en HiFi-anläggning vara en inredningsdetalj?`
phloam skrev:Det måste väl vara fler än jag som föredrar att påbörja inredningen av ett rum med "hmmm stereon ska stå iaf här..."
Bill50x skrev:Själv så tycker jag att en högtalare som låter bra är snygg
/ B
subjektivisten skrev:Bill50x skrev:Själv så tycker jag att en högtalare som låter bra är snygg
/ B
Precis![]()
Jag kan faktiskt inte förstå all negativ kritik som piP och pi60 får hela tiden, när dom högtalarna man ofta jämför mot har sunkljud och framförallt ser billigt "dyra" ut. Det är väl det värsta av allt när det ska se dyrt ut och man märker hur billigt det är gjort. Fy fan.
avr7000 skrev:Eftersom jag kör OA51 (och även Larsen 6) så svarade jag "designat, äger redan".
![]()
Vovven skrev:celef skrev:allt är ju i och för sig designat för inget är ju ickedesignat, även den till synes fulaste sak har ju någon bestämt hur den ska se ut, dvs designat eller formgivit den
tyvärr är design idag ett lika slitet ord som referens eller studio eller signatur i hifivärlden
Du har naturligtvis rätt Calef, allt är ju rimligen designat på ett eller annat sätt. Jag beklagar missförståndet.
Bill50x skrev:Håller med. Men av praktiska skäl (katter och barn tex) så borde det finnas frontskydd till högtalarna. Grejorna ska ju inte bara låta bra, de ska fungera i det praktiska livet också.

Nattlorden skrev:Bill50x skrev:Håller med. Men av praktiska skäl (katter och barn tex) så borde det finnas frontskydd till högtalarna. Grejorna ska ju inte bara låta bra, de ska fungera i det praktiska livet också.
Frontskydd finns att köpa på t.ex. Babyland:
[bild]
Bill50x skrev:paa skrev:Ja och runda diskhoar, det hade man ju för man måste innan man kunde pressa rostfritt till rektangulära hoar!
En rund diskho har man väl för att tallrikarna är runda?
/ B