Tidigare Revel har jag gillat och är nyfiken att lyssna på dessa. Någon som hört dom? Finns det något mer ställe i sverige som har dessa förutom Ystad?
Moderator: Redaktörer
jeppe skrev:Är övertygad om att du kommer gilla dom
Tidigare Revel har jag gillat och är nyfiken att lyssna på dessa. Någon som hört dom? Finns det något mer ställe i sverige som har dessa förutom Ystad?
Grymt snygga dessa nya Revelhögtalare.
Lust skrev:Tänkte på en annan tråd när jag läste det här:
"Unique double-blind listening tests conducted in state of-the-art facilities provide essential guidance during loudspeaker development and objective confirmation that each and every Revel model provides “best-in-class” sound quality."
Lust skrev:Tänkte på en annan tråd när jag läste det här:
"Unique double-blind listening tests conducted in state of-the-art facilities provide essential guidance during loudspeaker development and objective confirmation that each and every Revel model provides “best-in-class” sound quality."
matson skrev:Hur tänkte du då undrar jag?(Om vi tänker på samma tråd ser jag en tydlig skillnad)
Koffe skrev:
Personligen är det det jag tycker är intressant - blindtestning av högtalare i ett GIVET rum. Ergo - ett test som visar vilken högtalare som fungerar bäst utan tillpassning av rum. Hmm... kanske till och med "anpassar" sig.
Koffe skrev:Personligen är det det jag tycker är intressant - blindtestning av högtalare i ett GIVET rum. Ergo - ett test som visar vilken högtalare som fungerar bäst utan tillpassning av rum. Hmm... kanske till och med "anpassar" sig.
subjektivisten skrev:Koffe skrev:Personligen är det det jag tycker är intressant - blindtestning av högtalare i ett GIVET rum. Ergo - ett test som visar vilken högtalare som fungerar bäst utan tillpassning av rum. Hmm... kanske till och med "anpassar" sig.
Eftersom olika högtalare behöver olika sorters rumfix, så låter det inte som en så bra ide faktiskt.
subjektivisten skrev:Koffe skrev:Personligen är det det jag tycker är intressant - blindtestning av högtalare i ett GIVET rum. Ergo - ett test som visar vilken högtalare som fungerar bäst utan tillpassning av rum. Hmm... kanske till och med "anpassar" sig.
Eftersom olika högtalare behöver olika sorters rumfix, så låter det inte som en så bra ide faktiskt.
Lust skrev:subjektivisten skrev:Koffe skrev:Personligen är det det jag tycker är intressant - blindtestning av högtalare i ett GIVET rum. Ergo - ett test som visar vilken högtalare som fungerar bäst utan tillpassning av rum. Hmm... kanske till och med "anpassar" sig.
Men tycker du att Revel trots den dåliga idén har lyckats med sitt uppsåt att modellerna ska erbjuda “best-in-class sound quality"?
I så fall borde förfarandet inte vara helt förkastligt.
matson skrev:Lust skrev:
Men tycker du att Revel trots den dåliga idén har lyckats med sitt uppsåt att modellerna ska erbjuda “best-in-class sound quality"?
I så fall borde förfarandet inte vara helt förkastligt.
På vilket sätt har de lyckats och vad betyder egentligen “best-in-class sound quality"?
matson skrev:Jag tycker att högtalare är lurigt som f-n.....det är svårt att slänga sig med ord som bra/bäst utan att veta storlek på rummet och kanske främst vilket lyssningsavstånd(och därmed vilka spridningsegenskaper som ger det största subjektiva välljudet) man avser.
Användare som besöker denna kategori: Ayrton, Bing [Bot] och 16 gäster