?
Moderator: Redaktörer
celef skrev:tror du vi är tankeläsare eller?![]()
ritar du grafer när du oxå exempelvis kör bil, hur ser den ut för typ "om jag kör om den där polskreggade dieselopeln i kurvan här å över helstreckad linje där så är mina chanser att överleva och behålla körkortet så här och så där beroende på om jag kör 100 eller 200 knyck och ingen borde hinna se vad jag gjorde men sannolikheten att fartkameran där borta är ur funktion är sådär och jag borde ju inte ha ätit den där korven på syltan för nu vill den ut och jag måste stanna!"?
Svante skrev:Är det någon som förstår vad jag menar med den här:
Conan skrev:2. Vidare skulle jag nog vilja utöka "LTS F/E"-området hela vägen ner till nollpunkten, för visst kan väl F/E-lyssning deterketa riktigt dåliga apparater också?
Conan skrev:Jag hittar nog ett par förbättringsområden m.a.p. din grafs "braighet":
1. Invån "Ohörbart " på Braighetsaxeln indikerar ju den faktiska gränsen för vad man kan urskilja med känsligast möjliga metod. Jag skulle nog vilja att "LTS F/E"-området på känslighetsaxeln utökas något åt höger för vilken annan nu känd metod är känsligare (dvs gör att man kan detektera en apparats "ohörbarhet" bättre? "Ohörbart f.ö. måste ju relatera till vad vi med dagens utrustning och dagens ljudmaterial kan detektera?
Conan skrev:2. Vidare skulle jag nog vilja utöka "LTS F/E"-området hela vägen ner till nollpunkten, för visst kan väl F/E-lyssning deterketa riktigt dåliga apparater också?
Conan skrev:
3. Likaså ska väl området för "normala förhållanden" gå hela vägen ner till riktigt usla apparater?
I din graf finns ju ett glapp mellan "Normala" och "LTS F/E" både m.a.p. Känslighet och detektionsgräns för braighet, vilket väl inte överensstämmer med verkligheten?
Annars var den bra och upplysande
Dahlqvist skrev:Conan skrev:2. Vidare skulle jag nog vilja utöka "LTS F/E"-området hela vägen ner till nollpunkten, för visst kan väl F/E-lyssning deterketa riktigt dåliga apparater också?
Håller med. Men sedan skulle jag gärna vilja se att Svante ger en tolkning av arean under kurvan.
Man skulle dessutom kunna bryta isär B(raighet) i olika dimensioner beroende på vad som ger upphov till icke-braighet. Men det är väl för mycket begärt: ingenjörer brukar ju inte kunna visualisera mer än tre dimensioner i taget.
/D
phloam skrev:Nej men om jag får gissa lite snabbt; området som är skuggat på metodkänslighet ("LTS F/E") är större än motsvarande på "braighet" och att det liksom är poängen..? Förutom att den ligger en bit ovanför "normala förhållanden".

celef skrev:tror du vi är tankeläsare eller?![]()
ritar du grafer när du oxå exempelvis kör bil, hur ser den ut för typ "om jag kör om den där polskreggade dieselopeln i kurvan här å över helstreckad linje där så är mina chanser att överleva och behålla körkortet så här och så där beroende på om jag kör 100 eller 200 knyck och ingen borde hinna se vad jag gjorde men sannolikheten att fartkameran där borta är ur funktion är sådär och jag borde ju inte ha ätit den där korven på syltan för nu vill den ut och jag måste stanna!"?
subjektivisten skrev:Tycker den är bra. Den skulle du kunna posta i MHB tråden med en bra förklaring vad du menar med den. Tror många skulle förstå bättre då.
Svante skrev:subjektivisten skrev:Tycker den är bra. Den skulle du kunna posta i MHB tråden med en bra förklaring vad du menar med den. Tror många skulle förstå bättre då.
Den verkade låst eller nåt sist jag tittade. Eller flyttad, vad det nu innebär.
Koffe skrev:Är det bara jag som för trasiga bilder?
?
petersteindl skrev:Svante skrev:Är det någon som förstår vad jag menar med den här:
?
Jag har lite svårt att tyda, men det fyrkantiga gråa betyder säker nåt viktigt. Rent grafiskt är det i alla fall fyrkantigt![]()
MvH
PS
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster