Moderator: Redaktörer
housemicke skrev:det räcker med att titta på en ca 20 år gammal förstärkare så ser man dessa läckra mätare, dom pumpar i takt med musiken, med ett mysigt ljus.
varför försvann dessa trevliga saker? jag tycker alla förstärkare ska ha vu-mätare, det hör till.
Bill50x skrev:Lagom diskret är väl denna förstärkare, tycker jag...
[bild]
/ B
Bill50x skrev:men gärna slipper stora och phula apparater.
VU-mätare är väl egentligen bara något att ha om man spelar med sådana volymer att man riskerar klippning.
/ B
Piotr skrev:phula apparater
Wow Bill e HIPP!!![]()
För övrigt håller jag med Bill, Linnförstärkaren tilltalar mig (utseedemässigt skall tilläggas..).
/Peter
Piotr skrev:Men Sanny X... vad har du på golvet..? Har du skalat rödlök?
/Peter
lennartj skrev:Rörglöd är vilsammare än viftande mätare, eller än värre- lysdiodramper
phloam skrev:Att mätare i olika former har försvunnit beror väl mest på - tyvärr - att tillverkarna följer modenycker istället för att skapa tidlös skönhet.
Bill50x skrev:VU-mätare är väl egentligen bara något att ha om man spelar med sådana volymer att man riskerar klippning.
E skrev:A room with a VU?Bill50x skrev:VU-mätare är väl egentligen bara något att ha om man spelar med sådana volymer att man riskerar klippning.
Är inte nämnda mätare en riktigt usel klippindikator?
Mvh E*

lazpete skrev:Erol skrev:Jag är nöjd med någon form av klippningsindikator. Alltid (o)trevligt att veta när det klipper.
Joo, för det är ju svårt att höra
E skrev:lazpete skrev:Erol skrev:Jag är nöjd med någon form av klippningsindikator. Alltid (o)trevligt att veta när det klipper.
Joo, för det är ju svårt att höra
Att några enstaka transienter klipper litet kan nog vara litet svårt att höra,
ja. Eller är du av annan uppfattning?
Mvh E*
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster