Moderator: Redaktörer
norman skrev:Morello skrev:Nästa grej kanske blir att man bör "bränna in" fonogrammen också
Men det stämmer ju, en del skivor blir ju bara bättre och bättre om man lyssnar många gånger på dom.
Ranefjord skrev:Jag tycker inbränning spelar roll. Rätt stor roll oxo faktiskt. Första timmarna händer det mest, tycker jag.
Ranefjord skrev:När teorierna om de fysiska lagarna ändrats, finns fortfarande den subjektiva upplevelsen kvar!
Ranefjord skrev:Svante: Jag upplever skillnaden som 'tillräckligt' stor helt enkelt. Det är svårt att tro att psyket kan spela ett sånt stort spratt.
Ang blindtester som efterfrågas. Det kommer. Jag är mycket sugen på att prova nämligen. Först ut blir antagligen strömkablar. Det kommer inte att handla om inbränning dock, utan enbart att plocka ut en specifik kabel av två. Blir A/B blindtest.
Ranefjord skrev:Svante: Jag upplever skillnaden som 'tillräckligt' stor helt enkelt. Det är svårt att tro att psyket kan spela ett sånt stort spratt.
Sen är det säkert inte alla apparater som kräver det, men många verkar göra det. Bl.a Quad och Audio analogue har inbränningsfenomenet med i sina manualer.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 28 gäster