(Om jag glömt nån färg så hojta till!)
Moderator: Redaktörer
Niklase skrev:Ja vad ska man säga, röd är snyggt.
Ragnwald skrev:Bytte strömbrytare på ett av mina större slutsteg nyligen.
ELFA kunde inte leverera den i grönt och då fick jag en röd i stället.
F*n det är något som inte stämmer med ljudet nu, känns återhållet och genant på något sätt.
Hade det blivit blått, så hade man säkert kommit att tänka på alla olagligheter man gjort i sitt långa liv.
Ragnwald skrev:Magnuz skrev:Fanns det inte en sådan här tråd alldeles nyss?
Jo du, men det skulle då enligt dig, innebära att vi redan dryftat allt av värde och ska hålla truten. Eller vad menar du egentligen?
Ragnwald skrev:Magnuz skrev:Fanns det inte en sådan här tråd alldeles nyss?
Jo du, men det skulle då enligt dig, innebära att vi redan dryftat allt av värde och ska hålla truten. Eller vad menar du egentligen?
Greensleeves skrev:Jag röstade grönt. Det är min favoritfärg tillsammans med brunt och koppar, och jag upplever att gröna dioder matchar alla frontfärger, ung. på samma sätt som en krukväxt med (vackra) gröna blad passar in i vilket rum som helst.
Med anledning av att jag även gillar brunt, skulle det vara kul att få se bruna dioder i hemelektronik-sammanhang. Dessa tror jag skulle gå ihop fint med frontfärger som beige, champagne, mässing, koppar, och guld. Om någon tycker att en heltigenom brun diod blir lite mindre tilltalande, går det ju att tänka sig inslag av färgen rött i en slags brunröd diod. Det kanske skulle göra diodskenet lite mer läckert, samtidigt som en varm och lugn framtoning behölls.
När det sedan gäller vita dioder, har jag aldrig sett sådana. Får jag fråga vilka hemelektronik-tillverkare som utrustar sina pjäser med vita dioder..?
Magnuz skrev:Nä, jag menar att vi (läs paa) kunde leta upp den.
UnholyRishna skrev:Nattlorden skrev:svarta
Alla är svarta när ljuset är släckt!
Greensleeves skrev:...Med anledning av att jag även gillar brunt, skulle det vara kul att få se bruna dioder i hemelektronik-sammanhang. Dessa tror jag skulle gå ihop fint med frontfärger som beige, champagne, mässing, koppar, och guld. Om någon tycker att en heltigenom brun diod blir lite mindre tilltalande, går det ju att tänka sig inslag av färgen rött i en slags brunröd diod. Det kanske skulle göra diodskenet lite mer läckert, samtidigt som en varm och lugn framtoning behölls...
MP skrev:Grönt är alltid skönt.
Kul att du också ser brunt som en skön färg i belysningssammanhang.
En annan färg jag uppskattar som trivsam i de här sammanhangen är lila och ja faktiskt i vissa fall orange eller gul också.
Svante skrev:... "vita" lysdioder så är de väl inte särskilt vita, egentligen? Snarare blå.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster