Moderator: Redaktörer
dimitri skrev:M/B test är ett (bokstavligt) fyrkantigt instrument.
Att dela upp mänskligheten i 16 eller 64 fält och tro att resultatet blir bättre möjlighet att para olika personligheter så att de samarbetar bättre, är naivt.Dimitri
Your Type is
INFP
Introverted Intuitive Feeling Perceiving
Strength of the preferences %
33 78 22 22
Qualitative analysis of your type formula
You are:
* moderately expressed introvert
* very expressed intuitive personality
* slightly expressed feeling personality
* slightly expressed perceiving personality
Your Type is
INTP
Introverted Intuitive Thinking Perceiving
Strength of the preferences %
44 22 1 22
You are:
moderately expressed introvert
slightly expressed intuitive personality
slightly expressed thinking personality
slightly expressed perceiving personality
dimitri skrev:Naqref
Man testar med M/B olika arbetsgrupper för att se om de är optimalt sammansatta. Vid nyanställningar för att gruppera rätt folk med varandra så att de kan komplettera varandra. Utan att ha "torrt om fötterna" så tycker jag rätt illa om testet. Måhända orättvisst.
Dimitri
Thomas_A skrev:Jag tror en människa är oerhört mer komplicerad än vad sådana frågor kan svara på. Dels kan svaren gälla för en person i ett skede i livet samt variera beroende på situationer och i olika grupper. Detta kan ses som inkonsekvent, men jag tror inkonsekvens är mer en regel än ett undantag.
Thomas_A skrev:Style,
omfattar det ex barns utveckling?
Audiomanikern skrev:Hej!
Känns lite som om ni blandar äpplen o päron (o A*pelsiner?)
A*lltså att människan är kolossalt komplex, mA*gisk samt fantastiskt mångfacetterad behöva
inte motsäga att man även kan ex dela in jordens alla människor uti 2st grupperingar:
Grupp 1 Plockar (oftast) upp ett äpple som ligger på marken.
Grupp 1 Plockar (oftast) inte upp ett äpple som ligger på marken.
Detta behöva ej (per automatik) innebära att vi nu reducerat hela mänskligheten till
o vara varelser enbart kapabla till o plocka upp äpplen som ligga på marken, eller hur?
Mvh A*
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster