Jag kan inte erinra mej att jag sett någon annan golvlåda med ellermenten i denna ordning.
Men, att det är originellt betyder naturligtvis inte att det är fel.
Moderator: Redaktörer
Nefilim skrev:Ja detta har jag också funderat på. Men för att låna tråden lite, så har ju Dynadio Evidece, deras s.k slagskepp, dubbla diskanter. Varför?
Piotr skrev:Nefilim skrev:Ja detta har jag också funderat på. Men för att låna tråden lite, så har ju Dynadio Evidece, deras s.k slagskepp, dubbla diskanter. Varför?
Gissningsvis för att behålla viss begränsad vertikal spridning när mellanregisterelementen lämnar över samt för att hålla distortion och termisk kompression lägre än vad som är möjligt med bara en diskant.
/Peter
Nefilim skrev:Piotr skrev:Nefilim skrev:Ja detta har jag också funderat på. Men för att låna tråden lite, så har ju Dynadio Evidece, deras s.k slagskepp, dubbla diskanter. Varför?
Gissningsvis för att behålla viss begränsad vertikal spridning när mellanregisterelementen lämnar över samt för att hålla distortion och termisk kompression lägre än vad som är möjligt med bara en diskant.
/Peter
Jag snackade med Reidar Persson, Respons om detta, och han var mycket negativ till denna teknik. Nu är det ju en del år sedan, så mitt minne sviker
om hans teori.
Piotr skrev:Fördelen med sänkt distortion och termisk kompression är ju given men sedan finns det ju många skolor ang. hur en högtalare ska/bör stråla.
Ragnwald skrev:Sovrumshögtalare, antagligen.

meanmachine skrev:De är ju iaf vridbara
Objektivisten skrev:
Det blev en konsekvens av att man satte baselementet överst? Såg inte några KEF ut så där också... Time-coherent, ljudet från elementen når örat samtidigt, istället för vinklade lådor.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster