http://cgi.audioasylum.com/systems/663.html
http://gallery.audioasylum.com/cgi/view ... mages=4961
Moderator: Redaktörer
erikus skrev:Jag skulle antagligen inte höra dess påverkan, men hör man så pass bra att man köper kabellyftare till strömkablarna, då undrar jag varför han inte hör batterieliminatorn.
Max_Headroom skrev:erikus skrev:Jag skulle antagligen inte höra dess påverkan, men hör man så pass bra att man köper kabellyftare till strömkablarna, då undrar jag varför han inte hör batterieliminatorn.
Jag trodde man köpte kabellyftare för det ser ballt ut, inte för att det skulle påverka ljudet på något sätt (det gör dom nämligen inte, i alla fall inte om man inte samtidigt ser dom :-/ )
Det verkar dock vara en lustigkurre som har grejjorna. Han/hon sitter ju och lyssnar på högtalarnas 30graders respons, typ. Kanske har högtalarna en frekvansgång som lyfter diskanten en delm sådant förekommer ju bland high-end högtalare för att ge intryck av hög upplösning. Men men, folk får ju lyssna hur dom vill, själv tyvker dock det verkar märkligt.
I övrigt håller jag med kraniet: Hit med grejjorna så jag kan sälja av det och köpa seriösa grejjor istället. För pengarna som blir över kan jag köpa mig en ny bil, flygskärmsutrustning, och en massa andra bra-att-ha saker.
matson skrev:Vad är problemet med MH:s svar? Det är ju en ganska märklig uppställning av högtalarna. Att du är trött och illamående gör ju knappast något för att hjälpa till.....
Jag tycker det ser fint ut annars, men personligen skulle jag vilja ha fler sittplatser(och invinklade högtalare).
Rydberg skrev:"
Behöver man säga mer?, dessutom är det alltid liknande svar.....sååå tröttsamt
ja man bör kanske utveckla sådant mer.. det JAG menar är "låt mig sälja dem så jag kan köpa grejjor som är bra ljudåtergivare"
gillar man förvrängt ljud så är det säkert bra grejoor (för de som gillar just dessa produkter). rent designmässigt ser det ju riktigt fräckt ut, speciellt högtalarna är riktigt snygga
JonasNilsson skrev:
För det vet du??
Har du någonsin lyssnat på en enda av prylarna som visas på bilden?
Löjligt är bara förnamnet..........
Kan du tänka dig denna anläggning?
JonasNilsson skrev:ja man bör kanske utveckla sådant mer.. det JAG menar är "låt mig sälja dem så jag kan köpa grejjor som är bra ljudåtergivare"
gillar man förvrängt ljud så är det säkert bra grejoor (för de som gillar just dessa produkter). rent designmässigt ser det ju riktigt fräckt ut, speciellt högtalarna är riktigt snygga
För det vet du??
Rydberg skrev:JonasNilsson skrev:ja man bör kanske utveckla sådant mer.. det JAG menar är "låt mig sälja dem så jag kan köpa grejjor som är bra ljudåtergivare"
För det vet du??
Håller helt med!!
jag har lyssnat på tillräckligt mycket grejjor och är tillräckligt insatt i branschen för att kunna göra en någorlunda bra bedömmning av hur det kan tänkas låta.
Sen om du tror eller litar på att jag har så pass mycket självinsikt att kunna göra det är ju upp till dig..
JonasNilsson skrev:Jag med.
Därför skulle jag aldrig komma med den typen av kvalificerade gissningar som du håller på med.
Men håll du på, men hädanefter kommer jag alltid att ta dina "påståenden" med en nypa salt...
Rydberg skrev:matson skrev:Vad är problemet med MH:s svar? Det är ju en ganska märklig uppställning av högtalarna. Att du är trött och illamående gör ju knappast något för att hjälpa till.....
Jag tycker det ser fint ut annars, men personligen skulle jag vilja ha fler sittplatser(och invinklade högtalare).
"Hit med grejjorna så jag kan sälja av det och köpa seriösa grejjor istället"
matson skrev:Rydberg skrev:matson skrev:Vad är problemet med MH:s svar? Det är ju en ganska märklig uppställning av högtalarna. Att du är trött och illamående gör ju knappast något för att hjälpa till.....
"Hit med grejjorna så jag kan sälja av det och köpa seriösa grejjor istället"
Ja, vad skall man säga......om han inte vill ha just den kombinationen så borde det väl vara okej att skriva det. Givetvis skulle ALLA ta emot prylarna om dom fick dom gratis. Jag skulle slumpa bort högtalarna+sladdar omedelbart, elektroniken vet jag inte vad det är för någon.
Rydberg skrev:Kraniet> Jag har inte sagt att just du är självutnämd expert men de finns de som är det (M_H är ju ett praktexemplar). Och dessutom skulle jag vilja fråga hur du kan vara så övertygad om att anläggningen på bilden är en dålig återgivare?? Jag är väl införstådd i begreppet återgivning men jag kan inte säga något utifrån en bild. Vad är det för kunskap du har som inte jag har? (nyfiken)
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 37 gäster