Inne vid datorn däremot låter en 25hz ton i stort sett lika högt som en 50hz ton,och det hörs när man lyssnar på musik (mkt musikaliskare bas framför datorn)
Man vill ju gärna få till det lika bra i vardagsrummet utan för mkt krångel
Moderator: Redaktörer
patjoh skrev:Respekt för datorhögtalarna! ...och för 4:3 tjock TV:n!
Pröva flytta vardagsrum högtalarna lite, men det har du kanske gjort? menar mer +/- 10cm från bakvägg än toe-in
verdad skrev:zapanasta:
Ser jag i syne eller saknas det ett ben på stereobänken?
Ser ut som om det kan vara lite instabilt, synd om elektroniken skulle fara i backen.
verdad skrev:zapanasta:
Ser ut som om det kan vara lite instabilt, synd om elektroniken skulle fara i backen.
Stranne skrev:verdad skrev:zapanasta:
Om jag får gissa utan att veta så skulle jag tro att det ensamma benet sitter mitt på den högra kortsidan, och det är förmodligen stabilt nog.
Nattlorden skrev:Är det 50 som är för hög eller 30 som är för låg?
Nattlorden skrev:Då skulle det kanske var intressant med några fler subbar och flytta runt dessa... sen får du väl PEQa ned 50Hztoppen och lyfta i det lägre registret.
subjektivisten skrev:zapanasta, Menar du att akustiken påverkar ljudet nu helt plötsligt? Du har väl alltid hävdat att rummet inte påverkar ljudet?
KarlXII skrev:Hur var det nu med att försöka korsfästa folk med sina gamla åsikter igen?
zapanasta skrev:Nä vilket knäppt lyssningsrum,haft subbarna därinne i dag och testat alla tänkbara placeringar.
Har ju en parametrisk equalizer om än av enklare sort,sängt 50hz och höjt vid 30hz men inget hjälper.Basen under ca 35hz bara dör..
Nattlorden skrev:zapanasta skrev:Nä vilket knäppt lyssningsrum,haft subbarna därinne i dag och testat alla tänkbara placeringar.
Har ju en parametrisk equalizer om än av enklare sort,sängt 50hz och höjt vid 30hz men inget hjälper.Basen under ca 35hz bara dör..
Dörrar och ventiler stängda? Något annat ovanligt med rummet. Har du kollat vad rumsdimensionerna ger för moder?
subjektivisten skrev:zapanasta, Menar du att akustiken påverkar ljudet nu helt plötsligt? Du har väl alltid hävdat att rummet inte påverkar ljudet?
Vad då gamla åsikter? Det säger han ju jämt.
Sanny_X skrev:Det var väl "bara" att ändra några komponenter i filtret?
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=42135&list=full
zapanasta skrev:Var har du fått dina andra påståenden ifrån
subjektivisten skrev:zapanasta skrev:Var har du fått dina andra påståenden ifrån
Från dig.
zapanasta skrev:Ja du har väl aldrig sett eller kommenterat när jag skivit att jag vill testa högtalare i samma rum pga av acustiken kan skilja sig åt så mkt..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 39 gäster